Index Vakbarát Hírportál

Újabb lépés a menstruációs szegénység ellen

2024. július 23., kedd 09:38

2024. június 27-től a Tesco áfa-mentességet biztosít minden sajátmárkás női intim higiéniai termékére.

A nők számára havonta mintegy kétezer forint költséget jelent az intim higiéniai termékek beszerzése. Összesen 500 ciklussal számolva tehát egy nő átlagosan mintegy 1 millió forintot költ élete során menstruációs termékekre. Ezen extra kiadások minimalizálása érdekében a Tesco egyedülálló kezdeményezést indított, melynek keretében minden sajátmárkás női intim higiéniai termék fogyasztói árát az ÁFA mértékének megfelelő összeggel, vagyis közel 22 százalékkal csökkenti június 27-től.

Ezzel a lépéssel a vállalat célja volt, hogy segítsen a nőknek havi több ezer forintnyi extra költség csökkentésében. A menstruációs termékek árából történő 22%-os áfa-engedmény a Tesco sajátmárkás egészségügyi és tisztasági betétekre, tamponokra és menstruációs bugyikra érvényes.

A Tesco emellett az Ökumenikus Segélyszervezettel együttműködve egy évre elegendő menstruációstermék-csomagot adományozott 200 rászoruló nő számára. Ez a támogatás különösen fontos azoknak, akik számára az intim higiéniai termékek beszerzése is nehézséget okoz. A termékcsomagok eljutottak a családok átmeneti otthonaiban élő és a biztos kezdet gyerekházakba járó családok nőtagjaihoz.

A Tesco ezenkívül mintegy 800 háztartási termék árát csökkentette tartósan. Az augusztus 7-ig tartó promóciós időszakban különféle higiéniai és tisztítószerek, valamint mosószerek, többek között jól ismert gyártók menstruációs termékei is jelentősen olcsóbban érhetők el. A 30 legnépszerűbb termék ára több mint 30%-kal csökkent, beleértve az Always Ultra betéteket, amelyek ára több mint 50%-kal lett alacsonyabb. Emellett több mint 30%-kal olcsóbb mostantól például a 34 darabos Persil 4in1 Expert Sensitive kapszula, a 90 darabos Somat Gold 90 gépi mosogatótabletta, a 4 darabos Wilkinson Extrém eldobható borotva, a TS légfrissítő, illetve 10x10 Ooops Aloe Vera papír zsebkendő és a Hipp BIO Bolognai spagetti.

Ez az újabb kezdeményezés is bizonyítja a Tesco elkötelezettségét a vásárlók támogatása és a társadalmi felelősségvállalás iránt, hiszen nemcsak az áfa elengedésével, hanem az árak tartós csökkentésével is igyekszik könnyebbé tenni a mindennapokat.

Rovatok