Az UniCredit Bank támogatásával vált díjnyertes alkotóműhellyé az egykori garázscég
„Akkor tudunk igazán különleges bútorokat készíteni, ha sikerül kijjebb tolni a megrendelőink komfortzónájának határát. Ehhez nagyfokú bizalom és szoros együttműködés szükséges, a tervezési folyamat és az elkészült bútor pedig mindannyiunk számára fantasztikus sikerélményt és örömet ad” – vallja Blaskovics Richárd, az egyedi bútorokat és nyílászárókat gyártó Agathis Interior Kft . tulajdonosa.
A szakember 11 éve, londoni lakberendező diplomával a zsebében vágott bele a bútorkészítésbe. Két barátjával, Mezei Zsolt asztalosmesterrel és Jávor Levente faipari mérnökkel 2020-ban alapított cégük mára a legkorszerűbb gépekkel és digitális technológiával felszerelt faipari tervező- és gyártóközponttá nőtte ki magát Zalaapátiban, ahol megrendelőik bármilyen egyedi elképzelését meg tudják valósítani.
Kis asztalosműhelyként, garázsvállalkozásként indultunk. Később egyre komolyabb munkákkal bíztak meg minket, ám a műhelyünk már sem méretben, sem felszerelésben nem felelt meg ezeknek az igényeknek. Ekkor segített az UniCredit Bank a Széchenyi Kártya Program MAX+ beruházási hitellel, amelyből megvásárolhattuk a jelenlegi, 2000 m2-es műhelyünket
– meséli.
Itt már komplex belsőépítészeti munkákat, családi házak bútorait, éttermek berendezését is el tudjuk készíteni úgy, hogy semmilyen munkafolyamatot nem kell kiszerveznünk külsős cégeknek, hanem mindent házon belül, saját magunk állítunk elő
– teszi hozzá.
Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy egy évvel a beruházás után mi készítettük el annak a badacsonyörsi háznak a bútorait és nyílászáróit, amely elnyerte a 2023. Év háza díjat nyaraló kategóriában.
Inspirációk az Instagramtól Milánóig
A zalai bútorüzem megrendelőinek többsége a környező településektől Keszthelyen át Budapestig leginkább új építésű ingatlanába rendel egyedi bútort, gyakran a közösségi médiában látott minták alapján. Az izgalmas, új irányzatokat az Agathis szakemberei is folyamatosan nyomon követik. A külföldi ihletforrások közül az egyik legfontosabb a Milánói Bútorszalon, ahol többször jártak már.
A rendezvény 2-3 évre előre megmutatja, mik lesznek a legújabb bútoripari trendek; igyekszünk itt megismerni a legmodernebb alapanyagokat, jövőbe mutató technológiai és esztétikai megoldásokat, és ezeket beépíteni a napi munkánkba.
Szupermatt felületek, 3D-hatású fiókelőlap
Blaskovics Richárd szerint az utóbbi néhány év közkedvelt, magasfényű bútorai után ma a matt, sőt ujjlenyomatmentes szupermatt felületek a legnépszerűbbek. Ezek mellé választhatunk akár egy merész, 3D-hatású, CNC-maróval kialakított, egyedi mintájú fiókelőlapot. Ami a felületkezelést illeti, az Agathis üzemcsarnokában festőkabin is helyet kapott: a hagyományos színek mellett ma már bárki rendelhet akár petrolkék bútorokat is.
Az esztétikum és egyéni stílus mellett egyre nagyobb az igény az innovatív technológiai megoldásokra. Ilyenek például a fogantyú nélküli, érintésre nyíló ajtók, a beépített töltőállomások a pultok alatt, szenzoros világítás a szekrényekben, továbbá a konyhaszigetből kiemelkedő szagelszívó vagy éppen az okos hűtők és sütők. Ezek beépítésében az Agathis számos szakma képviselőivel együttműködik.
Partnerség
Richárd és társai nagyon büszkék arra, hogy részt vehetnek az UniCredit Bank kkv-knak szóló kampányában. A „Minden vállalkozás egy történet” mottójú kommunikációs kampányban az UniCredit Bank ügyfelei mutatják meg saját példájukon keresztül, hogyan tudja a bank támogatni a munkájukat, a fejlődésüket stabil pénzügyi háttér biztosításával a számukra leginkább megfelelő finanszírozási formák, pénzügyi megoldások segítségével. A kampány kisfilmjei itt nézhetőek meg: unicreditbank.hu/vallalkozasok.