Index Vakbarát Hírportál

Karácsonyi csúcsra készül a Kifli.hu – decemberben akár a karácsonyfát is házhoz szállítják

2024. december 7., szombat 00:02

A karácsonyi időszakra való felkészülés már januárban megkezdődik a Kifli.hu-nál, hiszen az ünnepi szezon minden évben hatalmas kihívást jelent az online élelmiszer-kiszállításban élenjáró vállalat számára. Az év legforgalmasabb heteiben a normál napi forgalom kétszeresét is elérhetik. Az idei karácsonyra nemcsak rekordokat várnak, hanem különleges szolgáltatásokkal és minőségi választékkal is készülnek a vásárlók számára. Decemberben akár a karácsonyfát is megrendelhetjük a Kifli.hu-ról.

A Kifli.hu egyik legnagyobb erőssége az aznapi kiszállítás, amelyet az ünnepi időszakban is fenntartanak. A karácsonyi csúcsszezonban a vállalat napi forgalma eléri a 80 ezer összeállított csomagot, míg egy átlagos időszakban ez a szám 60 ezer körül alakul. December elején már megfigyelhető a forgalom növekedése, de az igazi kihívás az ünnep előtti héten jelentkezik, amikor a vásárlók egyszerre szeretnék beszerezni a friss termékeket, ajándékokat és ünnepi különlegességeket. A raktárak kapacitását is ehhez igazítják: míg egy átlagos napon 120-130 raklapnyi áru érkezik, addig karácsonykor ez akár a kétszeresére, 250 raklapra is emelkedhet.

A Kifli.hu dolgozói különösen büszkék arra, hogy még a zsúfolt ünnepi szezonban is 94-95 százalékos pontossággal teljesítik, hogy időre, tökéletes minőséget szállítanak ki. Ehhez jelentős emberi erőforrásokra van szükség: a raktárban dolgozó közel 500 ember és a több száz hivatásos vásárló zónákra osztva, külön hőmérsékleti területeken dolgozik, hogy a termékek minősége kifogástalan legyen, hiszen a karácsonyi választék nemcsak az ünnepi vacsorához szükséges alapanyagokat tartalmazza, hanem ajándékötletekkel, karácsonyfadíszekkel és további, ünnepi kiegészítőkkel is várja a vásárlókat. Sőt, egy különleges logisztikai megoldásoknak köszönhetően december 4-től még a fenyőfa házhoz rendelésére is lehetősége lesz a vásárlóknak, ezzel még kényelmesebbé téve az ünnepi készülődést. Ha pedig elakadnánk a tervezésnél, a bevásárlólista összeállításában már a Kifli.hu karácsonyi katalógusa is segít a vásárlóknak.

A logisztikai csapat is megerősödve várja az ünnepeket: karácsonykor 400 futár és 300 jármű gondoskodik arról, hogy napi akár 11 ezer címre is időben megérkezzenek a rendelések. A futárok alapos betanításon mennek keresztül, hogy ne csak gyorsan, hanem udvariasan és ügyfélközpontúan végezzék munkájukat – akár a lakásig felcipelve az ünnepi bevásárlást.

Karácsonykor mindig igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni raktárainkból és csapatainkból, miközben megőrizzük a vásárlók számára megszokott minőséget és rugalmasságot

– mondta el Nagyszeghi András, a Kifli.hu Fulfillment Center menedzsere, aki hozzátette, hogy bár a raktárak kapacitását nem növelhetik végtelenül, de az automatizációval, a munkafolyamatok újragondolásával és a csapatok összehangolt munkájával évről évre új rekordokat állítanak fel.

Az automatizáció és az IT-rendszerek fejlődésnek köszönhetően a vállalat az idei évben még hatékonyabbá válhatott, így ismét készen áll egy rekordokat döntögető szezonra. A technológiai újítások kulcsszerepet játszanak a Kifli.hu működésében: a rendelések 50-70 százalékát emberi beavatkozás nélkül adják le, gépek figyelik a készleteket és optimalizálják a folyamatokat. Az adatvezérelt rendszerek segítségével a vásárlók is előre látják, hogy mikor érkezik meg rendelésük. A Kifli.hu csapata az ünnepi időszakot nemcsak kihívásnak, hanem lehetőségnek is tekinti, hogy bizonyítsa rugalmasságát, gyorsaságát és a vásárlói igényekhez való alkalmazkodóképességét. Az ünnepi szezonra készülve továbbra is a minőségi szolgáltatások és a vásárlók elégedettsége áll a középpontban, hiszen a Kifli.hu-n mindent megtalálhatunk egy hamisítatlan karácsonyi nagybevásárláshoz.

Rovatok