Index Vakbarát Hírportál

A GreenGo elhozza a zöld város illatát a legforgalmasabb budapesti helyszínekre

2025. március 14., péntek 00:02

Kipufogógáz, szmog, porfelhők – ezek jutnak elsőként eszünkbe, ha Budapest levegőjére gondolunk. Ezért is váratlan, amikor a Blaha Lujza téren vagy a Széll Kálmán téren ácsorogva, a buszunkra várva egy különös már-már elfeledett illat csapja meg az orrunkat. Fák, bokrok és frissen vágott fű illata – mintha egy kis zöld sziget közepén állnánk a főváros forgatagában. De hogy lehetséges ez? Honnan jön ez a meglepő frissesség? Ha körbenézünk, könnyen megkaphatjuk a választ: a GreenGo új citylight posztereiből. Igen, a plakátokból.

Az elektromos autómegosztás népszerűsítésével, a rutinszerű autózás megváltoztatásával egy tisztább levegőjű, kevésbé zajos, élhetőbb Budapestet teremthetünk” – mondja Agárdi-Horváth Zsófia, a 100%-ban elektromos flottával rendelkező carsharing szolgáltató, a GreenGo marketingvezetője, aki a csapatával úgy döntött, hogy szavak helyett élménnyel hívja fel a figyelmet a fenntartható autózásra és a levegő tisztaságának fontosságára. „Lehunytuk a szemünket, és elképzeltük, hogy milyen lenne egy tiszta levegőjű, légszennyezés nélküli város illata. Hogyan éreznénk magunkat, ha a mindennapjainkon, a főváros utcáin sétálva friss levegőt szippanthatnánk be. A frissen vágott fű, a virágzó fák és a tavaszi friss levegő illatát megidézve alkottuk meg azt az illatot, amely számunkra egy tisztább, zöldebb és kevésbé szennyezett levegőjű Budapestet szimbolizál.”

A kampány előkészítéseként levegőminőség-szenzorokkal felszerelt elektromos autókkal térképezték fel Budapest legszennyezettebb pontjait. A mérések alapján a Blaha Lujza tér és a Széll Kálmán tér bizonyult a legszennyezettebnek, ezeken a forgalmas helyszíneken mutatkozott a legégetőbbnek a tisztább levegő iránti igény.

A kiválasztott forgalmi csomópontokat megtöltötték a zöld város illatával. „Hatalmas, autóillatosító formájú, illatozó citylight posztereket helyeztünk ki, hogy minden járókelő megtapasztalhassa, milyen egy olyan város illata, ahol jó élni, és ahol jó levegőt venni” – mondja Zsófia, aki szerint a kampány egy új, fenntarthatóbb, szabadabb és kényelmesebb autózási mód kipróbálására is ösztönöz, amelyet a carsharing és maga a GreenGo hozott el a budapestiek számára.

De nem állnak meg itt. Valódi, kézzelfogható autóillatosítókat is kihelyeznek az autókba, hogy a felhasználók minden egyes greengózás során érezhessék: miközben velük utaznak, egy zöldebb jövő felé tartanak.

Rovatok