Index Vakbarát Hírportál

A GreenGo átlép a határokon

2025. március 21., péntek 10:02

Budapesten belül megszoktuk az autómegosztás jelenlétét, sokan veszik igénybe mindennapjaik során a GreenGo elektromos autóit a tömegközlekedés, a kerékpár és a séta mellett. De mi a helyzet, ha egyszer, egy szép napon elhagynánk a várost, ahol élünk? Van-e válasz a kényelmes és megbízható autómegosztásra a város határain túl is?

Egy autómegosztó akkor tud igazán versenyképessé válni a felhasználók szemében, ha az autós közlekedés minél több területére kínál elérhető megoldást, különösebb áldozat, kényelmetlenség vagy stressz nélkül - hiszen a saját gépjárműről való lemondás sokak számára nem kis döntés. Még akkor sem, ha egyre többen szeretnének szabadabban, fenntarthatóbban és költséghatékonyabban közlekedni.

Ahhoz, hogy ez a váltás minél gördülékenyebb, kényelmesebb és élvezetesebb legyen, elengedhetetlen, hogy a szolgáltatók figyeljenek és rugalmasan változzanak, fejlődjenek. Hogy a mindenkori igényeket meghallva választ adjanak a mindennapi kihívásokra éppúgy, mint a ritkább, de annál fontosabb élethelyzetekre. A GreenGo felismerve ennek fontosságát tavaly nagy hatótávú, hatalmas utasterű, természetesen elektromos modellel bővítette flottáját. A szolgáltatónak ugyanis egyértelmű célja, hogy az autómegosztás ne csak városon belüli közlekedésre legyen ideális, hanem hosszabb utakra is, legyen szó vidéki kiruccanásról, családlátogatásról vagy üzleti útról.

Kibővített lehetőségek: a Kia Niro EV

Egy nagyobb hatótávú modell bevezetése az egyik legfontosabb fejlesztési irány volt a GreenGo tavalyi évében: a 2024-ben bevezetett Kia Niro EV egyetlen töltéssel akár 460 kilométert is képes megtenni, és ezzel jelentősen kiszélesítette a használati lehetőségeket. Az autó öt személy kényelmes szállítására alkalmas, 475 literes csomagtartója pedig ideális családi vagy baráti utazásokhoz. Ráadásul a nagy hatótávnak köszönhetően nincs szükség gyakori töltésre, ami még kényelmesebbé és stresszmentesebbé teszi a használatát.

Az elmúlt egy év tapasztalatai pedig azt mutatják, a felhasználók hamar megszerették, és ki is használták ezt az új lehetőséget, a Kia népszerűvé vált. A GreenGo Comfort szolgáltatáson keresztül bérelt utak esetén a kisebb hatótávú autókkal átlagosan 100 kilométert tesznek meg a greengósok, míg a Kia-val megtett utak 300 kilométer körüliek. Ebből is látszik, hogy ugyan a GreenGo flotta minden tagját elvihetjük egész napos vagy akár több napos utazásra, mégsem mindegy, hogy az így kapott szabadságot hogyan töltjük. És éppen a töltés az, ami sokakat elriaszt attól, hogy egy rövidebb hatótávú, városi mozgásra tervezett autóval nekivágjanak egy akár több száz kilométeres útnak. Így jött képbe, és így lépett be a GreenGo flottájába a Kia Niro EV, ami lehetővé teszi, hogy akár egyetlen töltés nélkül vármegyék sorát szeljük át.

"Felhasználóink egyre nagyobb igényt mutatnak arra, hogy az autómegosztás ne csupán a belvárosi mobilitás alternatívája legyen, hanem hosszabb utakra is megfelelő opciót kínáljon. A Kia Niro EV bevezetésével a tavalyi évben ebbe az irányba indultunk, és jól tettük, hiszen mind a kihasználtság, mind a megtett utak hossza azt mutatja, egyre többen nyitnak az autómegosztásra a városon kívül is" – mesélt a bővítés hátteréről és eredményeiről Agárdi-Horváth Zsófia, a GreenGo marketingvezetője.

 

Az autómegosztás versenyelőnye: költséghatékonyság és fenntarthatóság

A hosszabb utak lehetősége nemcsak kényelmi, hanem anyagi szempontból is előnyös. Egy saját autó fenntartása jelentős költségekkel jár, beleértve a biztosítást, szervizelést és parkolási díjakat. Az autómegosztás ezzel szemben csak akkor jelent kiadást, amikor az autó valóban használatban van, így költséghatékonyabb alternatívát kínál a ritkábban vezetők számára.

A GreenGo hosszú távú célja, hogy az autómegosztás minden élethelyzetben releváns alternatívává váljon a saját autó birtoklásával szemben annak érdekében, hogy egy kevésbé szennyezett, kevésbé zajos, hosszú távon is élhető életteret teremtsünk magunk körül.

Rovatok