Budapesten belül megszoktuk az autómegosztás jelenlétét, sokan veszik igénybe mindennapjaik során a GreenGo elektromos autóit a tömegközlekedés, a kerékpár és a séta mellett. De mi a helyzet, ha egyszer, egy szép napon elhagynánk a várost, ahol élünk? Van-e válasz a kényelmes és megbízható autómegosztásra a város határain túl is?
Egy autómegosztó akkor tud igazán versenyképessé válni a felhasználók szemében, ha az autós közlekedés minél több területére kínál elérhető megoldást, különösebb áldozat, kényelmetlenség vagy stressz nélkül - hiszen a saját gépjárműről való lemondás sokak számára nem kis döntés. Még akkor sem, ha egyre többen szeretnének szabadabban, fenntarthatóbban és költséghatékonyabban közlekedni.
Ahhoz, hogy ez a váltás minél gördülékenyebb, kényelmesebb és élvezetesebb legyen, elengedhetetlen, hogy a szolgáltatók figyeljenek és rugalmasan változzanak, fejlődjenek. Hogy a mindenkori igényeket meghallva választ adjanak a mindennapi kihívásokra éppúgy, mint a ritkább, de annál fontosabb élethelyzetekre. A GreenGo felismerve ennek fontosságát tavaly nagy hatótávú, hatalmas utasterű, természetesen elektromos modellel bővítette flottáját. A szolgáltatónak ugyanis egyértelmű célja, hogy az autómegosztás ne csak városon belüli közlekedésre legyen ideális, hanem hosszabb utakra is, legyen szó vidéki kiruccanásról, családlátogatásról vagy üzleti útról.
Egy nagyobb hatótávú modell bevezetése az egyik legfontosabb fejlesztési irány volt a GreenGo tavalyi évében: a 2024-ben bevezetett Kia Niro EV egyetlen töltéssel akár 460 kilométert is képes megtenni, és ezzel jelentősen kiszélesítette a használati lehetőségeket. Az autó öt személy kényelmes szállítására alkalmas, 475 literes csomagtartója pedig ideális családi vagy baráti utazásokhoz. Ráadásul a nagy hatótávnak köszönhetően nincs szükség gyakori töltésre, ami még kényelmesebbé és stresszmentesebbé teszi a használatát.
Az elmúlt egy év tapasztalatai pedig azt mutatják, a felhasználók hamar megszerették, és ki is használták ezt az új lehetőséget, a Kia népszerűvé vált. A GreenGo Comfort szolgáltatáson keresztül bérelt utak esetén a kisebb hatótávú autókkal átlagosan 100 kilométert tesznek meg a greengósok, míg a Kia-val megtett utak 300 kilométer körüliek. Ebből is látszik, hogy ugyan a GreenGo flotta minden tagját elvihetjük egész napos vagy akár több napos utazásra, mégsem mindegy, hogy az így kapott szabadságot hogyan töltjük. És éppen a töltés az, ami sokakat elriaszt attól, hogy egy rövidebb hatótávú, városi mozgásra tervezett autóval nekivágjanak egy akár több száz kilométeres útnak. Így jött képbe, és így lépett be a GreenGo flottájába a Kia Niro EV, ami lehetővé teszi, hogy akár egyetlen töltés nélkül vármegyék sorát szeljük át.
"Felhasználóink egyre nagyobb igényt mutatnak arra, hogy az autómegosztás ne csupán a belvárosi mobilitás alternatívája legyen, hanem hosszabb utakra is megfelelő opciót kínáljon. A Kia Niro EV bevezetésével a tavalyi évben ebbe az irányba indultunk, és jól tettük, hiszen mind a kihasználtság, mind a megtett utak hossza azt mutatja, egyre többen nyitnak az autómegosztásra a városon kívül is" – mesélt a bővítés hátteréről és eredményeiről Agárdi-Horváth Zsófia, a GreenGo marketingvezetője.
A hosszabb utak lehetősége nemcsak kényelmi, hanem anyagi szempontból is előnyös. Egy saját autó fenntartása jelentős költségekkel jár, beleértve a biztosítást, szervizelést és parkolási díjakat. Az autómegosztás ezzel szemben csak akkor jelent kiadást, amikor az autó valóban használatban van, így költséghatékonyabb alternatívát kínál a ritkábban vezetők számára.
A GreenGo hosszú távú célja, hogy az autómegosztás minden élethelyzetben releváns alternatívává váljon a saját autó birtoklásával szemben annak érdekében, hogy egy kevésbé szennyezett, kevésbé zajos, hosszú távon is élhető életteret teremtsünk magunk körül.