Amit lehet, elrontottak az Erzsébet hídnál
Az Erzsébet híd alatti kerékpár út megszüntetése elég nagy vihart kavart. Sokan visszalépésről beszéltek, míg másokat az háborított fel, hogy EU-s támogatásból szüntetik meg az európai bringasztráda egy szakaszát. Igaz viszont, hogy a kerület kompenzációként azt ígérte, más bringás dolgokat fejleszteni fog a környéken. Ez remek hír, örülünk minden új kerékpáros infrastruktúrának. Vagyis izé...
Elkezdődtek a fejlesztések, az I bike Budapest pedig a Facebook-oldalán szedte össze, milyen is lesz az új bringás infra. Röviden összefoglalva: nem túl jó.
Lássuk, mi is a bajuk a fejlesztéssel (már amennyiben ez fejlődésnek nevezhető):
Egy hónapja hívtuk fel rá a figyelmet, hogy törvénysértő módon szűkítik a város egyik legforgalmasabb bringaútját az Erzsébet-híd alatt. Úgy tűnik, a megrendelő és vállalkozója bevállalta a jogsértést, és megépítette a botrányos csomópontot.
A Rudas fürdőnél történt átalakításon az utolsó simításokat végzik, de már látszik, hogy használhatatlan lesz, csak konfliktusokat fog okozni a kialakítás:
- A korábban különálló járda és bicikliút helyét átvette egy szűk, közös felületen vezetett gyalog- kerékpárút, már most láthatóak a konfliktusok, a forgalom megindulásával rendszeres balesetekre lehet majd számítani.
- Az utat keresztező zebra és bicikliút-átvezetés ebbe a szűk gyalog-kerékpárútba fut bele. Hogyan fognak itt elférni az átkelni akaró gyalog és biciklivel közlekedők, valamint a Dunával párhuzamosan sétálók és bringázók?
- A híd irányába közlekedőknek a Romkert melletti parkolóval párhuzamosan építettek egy kerékpárutat, ami járdaként funkcionál: a buszmegállótól/ rakpartról nincs másik akadálymentes kapcsolat a híd irányába, a zebra a kerékpárútra vezet, a parkoló használói is itt közlekednek
- A hídra vezető kerékpárút járdában végződik, ami szabálytalan
- A lámpák és a táblák egy része szabálytalanul rossz oldalra került
- A villamossín két oldalán lévő járdasziget nagyon szűk, nem fognak itt elférni a biciklivel várakozók, ez is a balesetveszélyt növeli
Véleményünk szerint
- a parkoló melletti kerékpárutat át kell minősíteni járdává és
- (megfelelő kapcsolattal) biztosítani kell a kétirányú kerékpáros közlekedést a parkoló útpályáján.
- A rakparti szűkület okozta balesetveszélyen némileg enyhíthet az úton való kerékpározás engedélyezése kerékpáros nyom felfestésével.
Igazi megoldást azonban csak a rakpart komplex fejlesztése, de mindenekelőtt az egész országra jellemző törvénysértő gyakorlat megszüntetése jelenthet!
És szerinted? Mondd el a véleményed a Facebookon:
Nem elég, hogy megszűnt a kerékpárút az Erzsébet híd alatt, a kompenzáló fejlesztések is rémesek lettek:
Posted by Kerékagy on 2015. június 15.