Index Vakbarát Hírportál

Használt női bringát városba

2015.10.11. 11:07

A használtcikk-vásárlás mindig sokkal több meglepetést és izgalmat hordoz, mint lefóliázott dobozban leemelni valamit a bevásárlóközpont polcáról, hátoldalán a részletes leírással. Nincs ez másképp a biciklivel sem. Elmentem megnézni, milyen használt női bringákat lehet kapni a főszezon végén, 50 ezer forint körül.

Hogy miért pont az 50 ezret lőttük be? Nagyjából ez az az összeg, amennyit még jó szívvel kiad az ember egy bicikliért, amivel eljut munkába, bevásárolni vagy a sörözőbe. Másfelől ötvenért új bringát is vehetünk, igaz a kínálat legaljáról. Hogy azok milyenek, egy korábbi cikkünkben már bemutattuk. A használt piac ellenben számtalan lehetőséget kínál ebben az ársávban. Könnyen belefuthatunk egykor elérhetetlennek tűnő, méregdrága, nagy nevű gépekbe is, ha szerencsénk van. Nem hiszik? Mutatunk pár ígéretes darabot, kifejezetten nőknek.

Dino Delloni

Ha valaki gerjed a régi, muffolt országúti vázakra (tehát amelynek csövei nem egyszerű hegesztéssel rögzülnek egymáshoz, hanem finoman kidolgozott peremekbe), minden bizonnyal megdobogtatja a szívét a ritka, sárga-fehér Dino Delloni. A felső csőváz ejtése már-már művészi, a matricázás is csak az egyik D betűnél sérült meg, de a gép ránézésre több mint húszéves.

Ezen az igazán csajos városi gépen a Shimano 105 Golden Aero váltó- és fékszetthez retró Adamas AX versenypedálok párosulnak. A szépségnek és a jó minőségű, kult felszerelésnek viszont ára is van, mégpedig 65 ezer forint. Ennyiért ez cikkünk egyik legdrágább biciklije.

Mi kell a nőnek?

Gyapi, a Blue Cet Sport biciklis bolt tulaja, ikonikus figura a budai biciklis életben. Régóta foglalkozik már használt kerékpárok kereskedelmével és szervizelésével, ráadásul kis alapterülete ellenére sok bringa várja nála új tulaját, többek közt a cikkben szereplők is. Megkérdeztük, milyen főbb szempontok alapján döntenek a női vásárlók:

  • Ár: kár ragozni, ez a legfontosabb mindenkinek, ez jelöli ki a választékot.
  • Buda vagy Pest? Míg a pesti belvárosba bőven elég a háromsebességes agyváltó, a budai dombokra már nagyon kellhet a több sebességi fokozat.
  • Hol fogja tartani a biciklit? Nem mindegy, hogy egy elöl-hátul gyorszáras országútit hagyunk a körúton éjszakára, vagy huszonkilós, fonott kosaras biciklit cipelünk fel az ötödik emeleti garzonba.

Trek 800 Sport

A Trek egy kicsit kilóg a sorból, mivel alapvetően nem női, hanem uniszex serdülő bicikli. A kerekei rendes, 26-os méretűek, de a váz kisebb mint egy mezei mountain bike-on, így alacsonyabb lányoknak ideális lehet. Ma már nem gyártanak ilyen felépítésű bicikliket.

Túrázásokhoz is abszolút ideális: a váz króm-molibdén, azaz nem olyan nehéz, mintha acél lenne, a felnik pedig duplafalúak, így elég jól bírják a padkázást. A gyerek-felnőtt bringán Shimano Acera 21 sebességes fék-váltó szett van, amelyen az úgynevezett pillangóváltó kallantyúval váltunk föl és le. Ennél kényelmesebb megoldás talán nincs is.

Ha ezt a bringát választanánk, a gumicserével kezdenénk a közös életet, mert egy kevésbé bütykös abroncson sokkal gyorsabbak lehetnénk, mint a mostanival. A két keréken guruló kilencvenes évek ára mindössze 35 ezer forint.

KTM Libero

A használt KTM-utánpótlásra nem lehet panaszunk, Ausztriából bőséggel jönnek a levetett, de szép állapotú bringák és ne feledjük, a KTM eredetileg kerékpárokkal kezdte, és később kezdett motorkerékpárokat gyártani. A Libero egy klasszikus, városi, női bicikli. A széles, visszafelé hajló kormánynak köszönhetően egyáltalán nem kell görnyedni rajta, és a rugós ülés is plusz pont a kényelem terén. Extrákat is kapunk: integrált hátsó kerékzárat, hátsó csomagtartót és dinamós lámpát. Ez utóbbitól persze ne várjunk sokat, ma már olcsón vehetünk lényegesen nagyobb fenyéréjű, ledes világítást.

A váltója igazi csemege, ugyanis a rövid életű Shimano Positron sorozatból való. Különlegessége, hogy merev váltókábellel működik, ami tolni is tud, nem csak húzni, így nincs szükség rugóra a rendszerben. A KTM Libero 35 ezerért lehet a miénk, és ennyiért mindent tud, amit egy átlag felhasználó elvárhat.

Greif

A lila Greif ugyanazt az iskolát követi, mint a KTM, de a részletekben azért vannak különbségek. A metál lila váz csővezetése nem megszokott, abszolút vidám jelleget kölcsönöz a biciklinek. A váltója háromsebességes, Torpedo agyváltó. Az agyváltóról ugyan már elmondtuk, hogy nem ideális a hegyvidéki közlekedéshez, de tisztán működik, minimális a karbantartásigénye és nagyon hosszú életű. A Greifet látványos, fehér peremes gumikkal szerelték, ami jópofa, retró stílusjegy.

Piacra járni tökéletes, elöl-hátul van rajta kosár, sőt a puha zselés ülés alatt van egy szerszámos táska is. Attól sem kell aggódni, hogy olajos lesz a nadrág vagy a szoknya szára, mivel teljesen fedő láncvédővel látták el. Az ára, akárcsak a KTM-é, 35 ezer forint. A két bicikli közt hezitálók számára megkönnyíti a döntést, hogy igénylik-e a több sebességes váltót, vagy lemondanak róla egy kis extra cukiságért cserébe.

Peugeot Cannes

A fehér-rózsaszín Peugeot egy valódi szépség. Igaz, ez még várja, hogy hivatalosan is eladósorba kerüljön, mert előtte rendbe kell tenni ezt-azt rajta. Igazi versenybringa koskormánnyal, kivezetett fékkarokkal, a váz alsó csövére szerelt váltókarokkal és keskeny gumival.

Hiába könnyű beleszeretni a stílusba, mielőtt valaki elhatározná, hogy egy ilyennel éli le a hétköznapjait, érdemes kipróbálni, és összehasonlítani a városiasabb példányokkal. A koskormány kényelmetlen tud lenni, a fékkarhoz nagyon be kell hajolni, lent váltani sem a legjobb városban, illetve az alacsony oldalfalú gumi könnyebben közvetíti a talaj egyenetlenségeit. A Peugot rendbetétel után 65 ezer forintba kerül majd.

Francia bringát ne? Miért?

Mielőtt megveszünk egy biciklit, érdemes körbenézni, mennyire könnyű alkatrészeket beszerzni hozzá. A francia gyártóknak (Peugeot, Motobecane) szokása, hogy nem a szabványméretekkel dolgoznak, hanem kicsit eltérnek azoktól. Így csak sokkal kisebb választékból, több kutatással és drágábban juthatunk cserealkateszekhez.

Bár közhelyesen hangzik, a legfontosabb talán az, hogy olyan bringát válasszon magának mindenki, ami tetszik neki és kényelmes is, különben könnyen elmehet a kedve a tekeréstől. Úgy megvenni valamit, hogy majd átépíti az ember saját ízlésre, mindig sokkal drágább, több energiába kerül és nem is garantált, hogy az elképzeléseinknek megfelelő lesz. Az itt felsorolt öt használt női bringa csak ízelítő a több ezer eladó használt gép közül. Az ősz még csak most kezdődött, hosszú hetekig gondtalanul bringázhatunk a munkába és a használ bringák ára már csökken.

Most érdemes válogatni.



Rovatok