Hamarosan több lesz a bringa London belvárosában, mint az autó
A biciklisták száma hamarosan meghaladja az autósokét csúcsidőben London belvárosában, írja a BBC. Az autósok száma a 2000-ben mért 137 ezerről 2014-re 64 ezerre csökkent, miközben a kerékpárosok száma 12 ezerről 36 ezerre nőtt. A Transport for London szerint ezek a trendek minden fejlett nagyvárosban megfigyelhetők.
Ezt a trendet követi London, amikor egyre több szeparált kerékpársávot hoz létre. A közelmúltban adták át a Vauxhall hídon átvezető, az autóktól teljesen elválasztott kerékpársávot. A BBC megemlíti, hogy ezek a fejlesztéseket egyesek szerint inkább politikai okok motiválják.
Tény mindenesetre, hogy eközben Budapestnek fordított utat jelölt ki Tarlós István polgármester. Miután eltávolította Vitézy Dávidot a BKK éléről, új programot hirdetett meg. Tarlós a következő alapvetéseket tette Budapest jövőjéről:
- A főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált.
- A villamosokat előnyben részesítő 60 mp-es nagykörúti lámpaszabályozás súlyos hiba, elképesztő környezeti károkat okoz.
- A közúti fejlesztéseket ugyanolyan arányban kell véghezvinni, mint a tömegközlekedésiket.
- A BKV–MÁV–Volánbusz tarifaközösség kivitelezhetetlen.
Tarlós azóta feldarabolta a tömegközlekedés progresszív fejlesztéséért felelős BKK-t.
London hamarosan lekerül a fejlett világ térképéről, ők nem ismerik Tarlós István vízióját.
Közzétette: Kerékagy – 2016. február 3.