Bárki lesz a következő főpolgármester, kerékpáros kánaán jön
További Kerékagy cikkek
A Kerékpárosklub 12+1 pontja:
- A belváros összekötése a külvárosokkal - kerékpárutakkal
- Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
- Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
- Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
- Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
- Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
- Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
- Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
- Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
- Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
- Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
- Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.
- Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat! Induljon el kerékpárosbaráttá tételük komplex keresztmetszeti újratervezéssel.
Tarlós István válasza (megérkezési sorrendben):
hajlandóságot mutatok a fővárosi kerékpáros fejlesztések folytatására, az állammal történő költségvetési vita függvényében esetleges gyorsítására is.
Konkrét 12 pont: a lánchídas javaslat részben forgalomszervezési, részben műszaki okokból nem megy. Vizsgálatok függvényében nem zárkózik el a Petőfi híd kerékpáros közlekedésbe történő bevonásától. A Bubi teljes kerékpár-állományának lecserélését személy szerint indokoltnak tartja. A Nagykörút és a Rákóczi út kerékpáros szemléletű újratervezéséről egyeztetést javasol. A többi javaslatot módosítás nélkül, előzetesen támogatja, közös ütemtervvel.
Karácsony Gergely válasza:
programom kiemelt célja a kerékpáros közlekedés támogatása, bővítése Budapesten. A 12+1 pontot messzemenőkig támogatja.
További tervek: az első budapesti bringasztráda-hálózat kiépítése, általános sebességcsökkentés, a 30-as zónák kiterjesztése a lakóterületeken a legfőbb, városi fontosságú főutak kivételével, a budapesti Duna-hidak kerékpározhatóságának megteremtése, a MOL Bubi közbringa rendszer integrálása a BKK tarifarendszerébe, így Budapest-bérlettel is használhatóak lesznek a közösségi kerékpárok, a kerékpáros infrastruktúra fokozottabb karbantartása, takarítása
Puzsér Róbert válasza:
A kerékpáros programrészünkben erősen támaszkodtunk a Kerékpáros Klub mondásaira, szinte lehetetlen volt, hogy ezzel a csomaggal ne értsünk egyet.
A program része a sugárirányú kerékpáros főúthálózat (a főbb harántirányokra is kiterjesztenék), része az autómentes pesti rakpart bicikisbaráttá tétele, a Lánchídi autósforgalom megszüntetése, továbbá a belvárosi nagyobb utak, mint a Bajcsy-Zsilinszky út, a Rákóczi-tengely, a Váci út, a Nagykörút és a hidak kerékpárosokra jobban odafigyelő kialakítása. Támogatják a kiegészítő infrastruktúra létesítését, és karbantartást is (hóeltakarítás, közvilágítás). A BuBi fejlesztése a felvevőpontok sűrítésével, tanulmányozzák, hogy kombinált bérletfajtákkal hogyan lehet a BuBi is a komplexebb budapesti mobilitási szolgáltatáscsomagok része.