Már le se kell tenni a lábat a pirosnál
A városi biciklisek nem nagyon szeretik letenni a lábukat a földre. Az egyik legnagyobb nyűg a folytonos elindulás, nyeregbe föl-le ugrálás, lendületszerzés, pár napja viszont a budapesti Szabadság hídnál egy támasz segíti a komfortos a startot.
Amikor kedden először megpillantottam a szerkezet, nem tudtam eldönteni, hogy az amúgyis elég konfliktusos területen vajon egy közlekedést segítő terelőelem került ki, vagy a nemrég beindult rollerbérlőcég dokkolóegységét állították fel lehetetlen helyen.
A másik irányból megközelítve viszont elég hamar nyilvávalóvá vált, hogy a lámpánál várakozó bringások kaptak egy támaszt. Lehet, csak kézzel kapaszkodni, és úgy startolni, de a lábat is lehet tenni , akár egy bárpultnál. Még így is könnyebb elindulni, mintha fel kéne ülni a nyeregbe.
Persze túl nagy lendületet ne vegyünk, a Szabadság híd és az Erzsébet híd közötti megosztott bringás és gyalogos út elég zűrzavaros és veszélyes tud lenni.
A támasz kétségtelenül komfortnövelő az elindulásnál, de azért okozhat gondokat. A hídon a legtöbb bringás a járdán próbál meg átjutni Budáról Pestre, így ők majd vagy a támasz előtt élesen vágnak át a zebrán, vagy utána kanyarodnak majd kiszámíthatatlanul. (Persze nagyjából eddig is ezt tették sokan.) Ráadásul az ott lévő Bubi-dokk, hajóállomás és a Gellért térre tartó turisták miatt is eleve elég zsúfolt tud lenni az a terület. A támasz a hídról lehajtóknak meg úgy nézhet ki, mint egy mászóka vagy egy ütköző.
A kerékpártámasz egyelőre csak kísérleti jelleggel üzemel, A város az emberekért - Cities 4 people projekt keretében állítatta fel a főváros. A Gellért téren, ahol az úgynevezett Mobilitási Pontot alakítottak ki, nemcsak ez az egy elem átmeneti újítás, két hónapon keresztül zajlik majd a tesztüzem. Az M4-es metró kijáratának közelében a Mol Bubi és Donkey Republic kerékpármegosztó, a Mol Limo és a GreenGo autómegosztó valamint a Lime rollermegosztó szolgáltatásokat lehet majd elérn. Persze könnyen kiderülhet, hogy sok a jóból. A rossz és kellemes tapasztalatokat viszont meg is lehet osztatni (itt) a működtetőkkel, hogy tényleg emberközeli megoldások szülessenek.