Soha nem bicikliztek annyian Budapesten, mint szombaton
Az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése a Kerékpárosklub adatai szerint, a szervezet szerint ez azt bizonyítja, hogy sokkal több budapesti ülne biciklire, ha több kerékpársáv lenne.
A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek, ennél többet csak a 2018-as I bike Budapest felvonulás napján mértek. Ez a két kerékpárút a legnépszerűbb, de a Hungária körúti és a Csepelre vezető kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom.
A járványhelyzetben felfestett új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen (pénteken kb. 3600-an) kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton. A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma viszont egyelőre csak napi 1600-ra becsülhető az Oktogonnál.
A Kerékpárosklub értelmezésében az utóbbi hetek megnövekedett forgalma bizonyítja a kutatások adatait: a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség – hangsúlyozzák.
A Bartókról leágazó Fehérvári és Tétényi úton is megvan már a bringasáv, és pár nap múlva a Villányi úton is kész lesz. A Kerékpárosklub ezeken kívül több konkrét javaslatot tett a fővárosi kerékpárút-hálózat fejlesztésére, többek között a Baross utcán, Elnök utcán, a Dohány és Wesselényi utcákon, a Gázgyár, Szőlő és Vihar utcán, a József Attila, Apáczai, Szemere, Honvéd utcákon, a Vágóhíd utcán, a Tompa utcai átkelőben, az Irinyi József és Karolina úton javasolnak új biciklisávokat. A Kerékpárosklub javaslatai térképen: