A koreai kompbalesetről újab részletek láttak napvilágot: kiderült, hogy az a kormányos, aki a tragédia pillanatában irányította a hajót, nem rendelkezett megfelelő tapasztalattal ahhoz, hogy a manővert rábízzák. A balesetben 32-en már biztosan meghaltak, de további 270 embert is eltűntként kezelnek. Az ő megmentésükre sajnos már nem sok esély van.
A komp kapitányát már korábban letartóztatták - ez az újabb részlet vélhetően nem segít majd védőögyvédjeinek. A hajót irányító kormányos egy 26 éves harmadtiszt volt, aki életében először kormányozta a Csedzsu szigetére tartó kompot. A komp a Sárga-tenger egy különösen veszélyes, 4,5 kilométer széles szakaszán haladt, amit előszeretettel használnak a koreai-félszigetet megkerülő hajók, mivel itt gyorsabban haladhatnak, és üzemanyagot takaríthatnak meg.
A Maenggol nevű tengerszakasz azonban a félsziget körüli leggyorsabb és legkiszámíthatatlanabb áramlatok miatt igen veszélyes, így a balesetet kivizsgáló ügyész érthetetlennek tartja, miért egy zöldfülűre bízták a komp irányítását. Az már korábban kiderült, hogy a baleset pillanatában a kapitány nem tartózkodott a hídon, ez azonban bevett gyakorlatnak számít egy hosszabb úton.
A 69 éves kapitányt a dél-koreai hatóságok őrizetbe vették, hanyagságért és a tengerjog megsértésért kell felelnie. A nyomozás elsősorban arra keresi a választ, miért vett a komp egy éles kanyart közvetlenül a borulás előtt, illetve vizsgálják azt is, hogy hány ember életét lehetett volna megmenteni egy kellő időben kiadott evakuálási paranccsal.
Több túlélő elmondása szerint miközben a kapitány és a legénység pár tagja menekülőre fogták, az utasoknak azt az utasítást adták, maradjanak a helyükön. A hatóságok a hajó műszaki állapotát is vizsgálják, bár a korábbi kötelező ellenőrzéseken nem volt semmi probléma.
A hajó 69 éves kapitánya és a hajótársaság egyaránt bocsánatot kért a baleset miatt, de a felelősséget még senki nem vállalta magára.