Az eredeti tervekkel ellentétben mégsem semmisítik meg a 2012. január 13-án zátonyra futott óriáshajó, a Costa Concordia roncsát a genovai kikötőben, hanem amit csak lehet, az újrahasznosítják a bontás után.
A 60 ezer tonnás, 300 méter hosszú, 14 emelet magas hajó július végén érkezett meg az olasz városba a kiemelése után, ahol már meg is kezdődött a szétbontása. A darabolással méterről méterre haladnak, közben pedig minden lehetséges dolgot igyekeznek újrahasznosítani, így a fémrészeket, az üveget, a műanyagot, a papírt, a márványt, a csempét, illetve az elektronikus berendezéseket – a fedélzeti műszerektől a kabinokban maradt hűtőszekrényekig és asztali lámpákig, írja az MTI.
A tervek szerint így a teljes súly jelentős részét, mintegy 50 ezer tonnát meg tudnak menteni a bontást végző 53 cég munkásai.
A kikötőben lehorgonyzott roncs melletti mólón felállítottak egy hatalmas zúzógépet is, amivel a további felhasználásra alkalmatlan berendezési tárgyakat semmisítik meg. A Costa Crociere hajótársaság így akarja megakadályozni, hogy a 32 halálos áldozattal járó tragédia emléktárgyaival kereskedjenek, amire a baleset óta több példa is volt – a fedélzeti harangot például négyezer euróért (1,2 millió forint) adták el. A bontás ideje alatt biztonsági szolgálat őrzi a roncsokat, hogy semmit ne tudjanak ellopni.
A Costa Crociere korábbi büszkeségének tartott Costa Concordiát 2005-ben avatták fel. Ez volt a Costa Crociere legnagyobb és legértékesebb tengerjárója. A Giglio-sziget partjainál oldalára borult hajót 2013 szeptemberében állították egyenesbe, majd 2014 nyarán vontatták a genovai kikötőbe.
A bontás várhatóan 22 hónapig tart majd és nagyjából 1,5 milliárd euróba (460 milliárd forint) kerül majd.