Többször volt műszaki probléma az utóbbi napokban az Emirates repülőgépeivel Budapesten – számolt be az Airportal.hu. Technikai okok miatt nem tudott időben felszállni az Emirates Budapest–Dubaj járata hétfőn, de még a vasárnapi EK112-es járatot teljesítő gép is Ferihegyen van.
„Az Emirates 2015. február 8-i és 2015. február 9-i, EK112-es, Budapestről Dubajba közlekedő járata technikai okok miatt késéssel szállt fel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, amely problémát a légitársaság azonnali beavatkozással kezelt.
A 2015. február 8-i EK112-es járatát törölte a légitársaság, és a járat indulását 2015. február 9., 15:05 órára módosította. A járat végül 2015. február 9-én, 22:55 órakor szállt fel a budapesti repülőtérről.
Az érintett utasok számára a légitársaság éjszakára szállodai ellátást biztosított, illetve alternatív utazási lehetőséget más európai városokból. A Dubajból tovább utazó utasoknak segítséget nyújtott az utazás folytatásának megszervezésében, és lehetőséget biztosított arra is, hogy felvegyék a kapcsolatot az Emirates-szel, hogy a megszakított utazás miatt jóváírást kapjanak az esetlegesen felmerült költségeikre. Az Emirates elnézést kér az okozott kellemetlenségért. Az utasaink és a munkatársaink biztonsága a legfontosabb a számunkra, és e téren nem ismerünk kompromisszumot" − írják.
„Áll a bál a Ferihegyen! Két napja nem indul el a gép Dubajba. Vannak itt emberek, akik két napja itt rekedtek. Lincshangulat van!" – számolt be a helyszínről hétfő este egy utas a Facebookján.
Az Airportal szerint a hétfői Emirates-gép ugyan pontosan megérkezett Budapestre, de a Dubajba visszainduló járat már nem tudott felszállni.
A Budapest Airport járatinformációs oldala szerint az EK112-es járat indulása este nyolc órája késik. Az utasok a terminálban várták az indulást. A Budapest Airport járatinformációs oldalán a gép indulását 21:30-ra írták át, a dubaji repülőtér honlapja szerint azonban a járat nem késik, hanem törlésre került, csakúgy, mint a vasárnapi járat. A gép végül este 11 órakor szállt fel.
Egy a hétfő esti járatra várakozó utas szerint nemcsak a technikai hibával volt a gond, hanem azzal is, hogy a várakozók nem kaptak semmiféle információt, és a személyzet pökhendien viselkedett velük, ráadásul a két napja ott váró emberekre rendőröket is hívtak, amikor hőzöngeni kezdtek. „Vicc az egész!” – panaszkodott az utas a Facebookon.
A hétfő esti gépről este tíz körül az alábbi üzenetet kaptuk:
„Egy órát várattak minket a gépen, majd elindultunk a kifutópálya felé, ezután navigációs problémára hivatkozva visszafordultunk. A gépen nyugodt a hangulat, de semmit nem mondanak. A 9 hónapos kislányommal és a feleségemmel csinálom ezt a tortúrát délután 3 óta."
A gép végül 23:08-kor szállt fel Ferihegyről.
A február 8-i Airbus A330-200-as repülőgép technikai problémák miatt szintén nem tudott felszállni Ferihegyről. A Budapest Airport járatinformációs oldala szerint a járat nem került törlésre, azonban ez a repülőgép is a budapesti repülőtéren várakozott még hétfőn délután.
Az Airportal szerint az utóbbi napokban-hetekben több technikai probléma is volt az Emirates budapesti járatain szolgáló Airbus A330-as repülőgépekkel.
A február 6-i, pénteki Dubajból érkező járat személyzete az orrfutóval kapcsolatos hibajelzést jelentett, a repülőgép azonban végül gond nélkül leszállt Ferihegyen, majd az állóhelyére gurult.
Január 26-án szintén nem tudott felszállni a Budapestről Dubajba induló járat. Az Airportal szerint a repülőgép hajtóművével volt probléma. Az a gép csak 2 nap múlva tudta elhagyni Ferihegyet, üresen repült vissza Dubajba. Az utasok egy részét Bécsbe szállították át, mások pedig a másnapi járattal tudtak elindulni.
A Tékozló Homár blogon is megjelent egy hosszabb panaszlevél egy pórul járt utastól.
Olvasónk arra hívta fel a figyelmet, hogy ilyen esetekben a pórul járt utasokat kárpótolni kell, Európában ezek a szabályok vonatkoznak az ilyen esetekre.