Hétfőtől nem kell a Starbucks baristáinak kávéspoharakra írniuk a faji megkülönböztetés elleni céges üzeneteket. Az amerikai kávézólánc egy hete kezdte el a vonatkozó kampányát, azóta minden vásárló kapott a koffeinadagja mellé egy „Race together” feliratot is – az indoklás szerint a cég ezzel kívánta előmozdítani a faji kérdésekről folytatott társadalmi vitát.
A kezdeményezést – a cégvezetés számára váratlanul – annyira erős elutasítás fogadta, hogy a globális kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettes inkább törölte magát a Twitterről, mert nem akarta elviselni „a személyes támadások özönét”.
Howard D. Schultz vezérigazgató tagadja, hogy a bírálatok hatására hagyták abba a kampányt – bár mostani bejelentése előtt nem volt arról szó, hogy ilyen gyorsan véget vetnének a kezdeményezésnek – írja a New York Times.
A kritikusok szerint a cégnek először a saját háza táján kellene körülnéznie, a menedzserek között ugyanis eléggé mások a faji arányok, mint az egyszerű munkavállalóknál. Mások szerint általában sem kellene a vásárlóikra zúdítaniuk politikai üzeneteket.