Franciaország legsúlyosabb légi katasztrófája 1974. március 3-án történt. A Turkish Airlines 981-es járata 346 emberrel a fedélzetén Ermenonville mellett zuhant le, nem sokkal azután, hogy a párizsi Orly repülőtérről felszállt. Senki sem élte túl a katasztrófát.
A Concorde 2000. július 25-i katasztrófájának 113 áldozata volt Párizs közelében. A gép New Yorkba tartott, felszállás közben azonban a Continental Airlines korábban elstartolt DC-10-esből leszakadt fémdarab a Concorde gumijait feltépte, és a hatalmas erővel pörgő kerekekből egy súlyosabb gumidarab a gép négyes hajtóművének csapódott, és komoly sérülést okozott.
A British Airways és az Air France 2003-ban egyszerre jelentette be, hogy végleg kivonják a forgalomból szuperszonikus utasszállítókat.
2009-ben a francia légitársaság, az Air France Airbus A330-as gépe tűnt el Brazília partjainál, nem sokkal a felszállás után. A gépnek június 1-jén veszett nyoma az óceán felett, fedélzetén 228 emberrel, köztük négy magyar állampolgárral és egy szlovákiai magyarral, a balesetet senki nem élte túl. Ez volt a társaság történetének legsúlyosabb katasztrófája.
A ciprusi Helios Airways gépe 2005 augusztusában Ciprusról tartott Prágába, útközben a kabinnyomás leesett, a járaton utazók elvesztették az eszméletüket, a Boeing 737-300-as típusú gép üzemanyaga elfogyott, és egy hegynek csapódott Görögországban. A tragédiának 121 áldozata volt.
A minden idők 20 ledurvább repülőbalesetét összegző infografikát itt nézheti meg.