Arra készülnek a légitársaságok, hogy lecsökkentsék a kézipoggyászok megengedett méretét, írja a Telegraph. Új iránymutatást készített a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) amely 260 jelentősebb légi szállítót fog össze, hozzájuk tartozik a légi forgalom 83 százaléka.
Ha mindegyik légitársaság elfogadja a javaslatot, az új szabály szerint a kézipoggyász legfeljebb
A különböző légitársaságok szabályozási gyakorlata változó, a British Airways például ennél alig egy centivel nagyobb méretet enged most is.
Az IATA szóvivője hangsúlyozta, hogy csak irányelvekről van szó, a légitársaságok ezután is szabadon dönthetnek a saját szabályaikról. Ugyanakkor nyolc légitársaság már jelezte, hogy igazodni fognak: az Air China, az Avianca, az Azul, a Cathay Pacific, a China Southern, az Emirates, a Lufthansa és a Qatar.
Az utasok ezentúl választhatnak, hogy új, kisebb táskákat szereznek, vagy hajlandóak megfizetni a poggyász feladásával járó plusz díjat. Az IATA arra hivatkozik, hogy így minden utas tényleg fel tudja majd vinni a kézipoggyászát a gépre, nem fog az történni, ami most, hogy az utolsóként felszálló utasok táskája már nem fér be az ülések feletti tárolóba. Szerintük az utasok jól járnak, mert gyorsulni fog a beszállás.