Cikkünk folyamatosan frissül.
Fedélzetén 54 emberrel vasárnap eltűnt egy indonéz gép Új-Guinea szigetének keleti felén, Pápua régióban - írja a Reuters. A helyi repülésirányítással és -mentéssel foglalkozó hatóság, a BASARNAS szerint a Trigana Air Service nevű társaság járatán az ötfős legénységen kívül 44 felnőtt és 5 kiskorú utas volt. A járat sorsáról nem tudni, mivel csak elveszítették a kapcsolatot a pilótával.
Délután az indonéz közlekedési minisztérium egyik illetékese azt mondta, hogy Pápua tartományban a helyiek megtalálták a roncsokat. A civilek állítólag Oksibil körzet hegyvidéki, erdős térségében bukkantak a gép maradványaira, az információ hitelességét még vizsgálják.
A BBC szerint a kétmotoros, légcsavaros ATR 42-es repülőgép magyar idő szerint reggel hatkor szállt fel Pápua régió központjából, Jayapurából, és fél órával később, Oksibil reptere felé tartva tűnt el. Az indonéz közlekedési minisztérium szóvivője még nem tudott felvilágosítást adni, de azt elmondta, hogy
Borzalmas arrafelé most az időjárás. Sötét és felhős, a terület ráadásul hegyekkel szabdalt. Nem kedvez a keresésnek.
A rövidtávú utazásokra gyártott, 42-52 férőhelyes ATR 42-es utasszállító egyébként nem túl megbízható típus. A nyolcvanas évek óta eddig 23 totálkárral végződő balesetet szenvedtek példányai, 2013 októberében a mostani eltűnéstől nem messze, Pápua Új-Guineában a kifutópályán gyulladt ki egy ATR 42-es motorja.
Az indonéz légiközlekedés sem tartozik épp a világ élvonalába a közlekedésbiztonság területén: tavaly az AirAsia Surabayából Szingapúrba tartó gépe 192 emberrel zuhant a Jáva-tengerbe, idén júliusban pedig egy katonai szállítógép borotvált le néhány lakóházat, 140 ember halálát okozva.
És ha ez a két baljós előjel nem lenne elég: a Trigana Air veszteséglistája is igen vastag: 1991 óta nem kevesebb, mint 14 komoly balesetet kapcsolnak a nevéhez, melyek során 10 gépe veszett oda.