Egy elsőre meglepő kísérletet próbáltak ki Dániában, írja a Quartz. A hosszú sorban állás mindenkit zavar, rengeteg időt vesz el és egyáltalán nem hatékony. Ennek oka a tanulmány szerint, az érkezési sorrendben való kiszolgálásban keresendő.
Ha minél előbb érkezünk, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy hamar kiszolgálnak minket, legyen szó akár bankról, gyógyszertárról vagy az orvosról, ha nem időpontra megyünk.
Ám ez arra ösztönzi az embereket, hogy minél hamarabb érkezzenek meg, ami jelentősen megnöveli a várakozási időt. Ezért ezt megfordítva, azt vizsgálták meg a dánok, hogy mi történik, ha az utolsót szolgálják ki elsőnek.
A fordított sorrendtől azt várták, hogy csökkenjen a sorban állók száma, hiszen, senki sem szeretne hosszú percekig sorban állni, így mindenki arra törekedne, hogy utolsóként érjen oda.
Egy másik tanulmányban azt vizsgálták, hogy az érkezési rendben való kiszolgálás, a fordított sorrend és a véletlenszerű választás közül melyiknél, hogyan változik a várakozási idő. Mint az várható volt a fordított sorrendnél itt is csökkent az idő, ám legjobban mégis a véletlenszerű kiszolgálásnál, hiszen bármikor érkezhet az ember, nem lehet biztos mikor szólítják.
A vizsgálatban megnézték, hogy melyik módszert tartják igazságosnak, természetesen a fordított sorrend érte el a legrosszabb értéket.