Egy új Coca-Cola-reklám betiltására szólítottak fel emberjogi szervezetek, szerintük ugyanis a videó sérti Mexikó őshonos közösségeinek méltóságát, és egészségkárosító tevékenységet hirdet.
Fogyasztójogi és egészségügyi szervezetek közösen tiltakoznak a Coca-Cola új videója ellen Mexikóban, amiben fehér fiatalok egy piros karácsonyfát készítenek, majd egy túrát követően a cég népszerű üdítőit osztogatják az ország déli, Oaxaca nevű államban.
A hirdetést elsősorban azért kritizálják, mert világos bőrű, modell kinézetű fiatalok örömmel állítanak fel egy piros Coca-Cola-fát, és kólákkal teli hűtőt vonszolnak be egy kistelepülésre. Mexikóban óriási probléma az elhízás és a diabétesz, különösen az őslakosok között. A több szervezetet is felvonultató csoport a nemzeti tanácshoz fordult, követelve a reklám azonnali betiltását. A fő ok, hogy sérti a lakosok méltóságát, miközben olyan tevékenységet közvetít, ami hozzájárul az egészségük további romlásához egy olyan helyen, ahol amúgy is kiemelkedő az üdítők és egyéb magas cukortartalmú italok fogyasztása.
Bár a vállalat azzal érvelt, hogy az ő olvasatukban a reklám arra buzdít, hogy az emberek – származástól függetlenül, félredobva az előítéleteket– megosszák egymással, amijük van, kedden este mégis levették a reklámot a Youtube-oldalukról.