Robert Goodwill brit bevándorlásügyi miniszter megerősítette, hogy még szeptemberben elkezdik építeni a már korábban belengetett négy méter magas falat Calais-nál. A kormány ezzel akadályozná meg, hogy a migránsok teherautókra felkapaszkodva próbáljanak meg átkelni Franciaországból a La Manche csatornán. A tervek szerint még év vége előtt befejezik.
Maga a fal 1,9 millió font lesz, de ez a beruházás része egy jóval nagyobb, 17 millió fontos (6,25 milliárd forintos) angol-francia közös biztonsági csomagnak. Korábban, szintén a két állam együttműködésében már készült egy kerítés, de Goodwill szerint ez nem elég hatékony, mert az emberek még mindig át tudnak jutni rajta, ezért van szükség a falra.
A fal valójában két falat jelent, mert a Calais-i kompkikötőhöz vezető út két oldalán húzzák fel 1 kilométer hosszan. Ezen a szakaszon próbálták a migránsok megállítani a teherautókat, hogy felmásszanak rájuk a határátkeléshez. Sima betonból fogják építeni, hogy nehéz legyen megmászni, és mindkét oldalára növényeket telepítenek majd, hogy minél kevésbé lógjon ki a környezetéből.
Ez utóbbi szempontot azért is hangsúlyozhatta a miniszter, mert a helyi lakosok már korábban kritizálták az ötletet, és a Calais-i Nagy Falként emlegették a tervezett építményt. François Guennoc, az Auberge des Migrants francia menekültsegítő szervezet képviselője szerint pénzkidobás, mert aki akar, mindig talál módot a megkerülésére, a fal viszont nagyobb veszélynek teszi ki a megmászásával próbálkozókat, felnyomja az embercsempészek tarifáját, és nagyobb kockázatvállalásra ösztönöz. A brit Közúti Fuvarozó Szövetség (RHA) szerint pedig hasznosabb lenne a falra szánt pénzt inkább a Calais-hoz vezető környező utak fokozottabb ellenőrzésére fordítani.