A Volkswagen-dízelbotrányához hasonló rendellenesség miatt több ezer kisbusz visszahívására kötelezte a gépjárműgyártó Daimlert a német szövetségi közúti közlekedési hatóság, a KBA.
A KBA szerint az 1,6 literes, Euro 6 besorolású dízelmotoros Mercedes-Benz Vito kisbuszoknál két programbeállítás nem felel meg az előírásoknak a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében. Ezért a hatóság 6300 jármű visszahívására és szervizelésére kötelezte a céget.
A Daimler vitatja a KBA megállapításait, és bíróság előtt rendezné a vitát, de közölték, hogy együttműködnek a hatósággal, és az általuk jóváhagyott verzióval frissítik a programot.
A KBA a Volkswagen dízelbotránya miatt indított vizsgálatot a Daimlernél. Feltűnően magas nitrogén-oxid-kibocsátást mutattak ki több Mercedes-modellnél, amikben egy programbeállítás miatt hideg időben csökkenhet a kipufogógáz tisztítását végző berendezés teljesítménye. A Daimler szerint a megoldás a motor károsodásának elkerülését szolgálja.
A vita eddigi szakaszai megegyezéssel zárultak. A Daimler vállalta, hogy önként és ingyen módosítja a berendezés vezérlését az érintett gyártmányokban. Csütörtöki közleményük szerint a Vito eleve része a tavaly nyáron indított visszahívási akciónak, amelyben több mint hárommillió Mereceds-Benz gyártmány motorvezérlő szoftverét frissítik.
A Volkswagen dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) azzal vádolta meg a céget, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, ami érzékeli a mérés körülményeit. Az autó a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja – vagyis csal a vizsgán. A Volkswagen elismerte a csalást, ami világszerte 11 millió gépjárművet érintett.
(MTI)