Az előzetes jelentés szerint a 157 emberrel a fedélzetén lezuhant etióp gép pilótái követték a gyártó által rendelkezésükre bocsátott eljárásrendet, mégsem tudták megakadályozni a katasztrófát.
A márciusban történt katasztrófával kapcsolatos információkat az etióp közlekedési miniszter ismertette csütörtök délelőtt. Dagmawit Moges elmondta, a pilóták többször is megpróbálták a Boeing és az FAA utasításait végrehajtani, azonban nem tudták irányítani a Boeing MAX-ot.
Az is elhangzott, hogy a rendelkezésre álló információk szerint a gép repülésre alkalmas állapotban volt, és a felszállással kapcsolatban is minden normális volt.
Az etióp vizsgálat vezetője elmondta: az előzetes jelentéshez a repülési adatrögzítő és a pilótafülke hangrögzítőjéből kinyert adatokat vették alapul. Kérdésre válaszolva jelezte: egyelőre nincs arra utaló jel, hogy a repülőgép állásszögjeladó szenzorát bármi megrongálta volna. Ez a berendezés látja el adatokkal a gép automatikus átesésgátló rendszerét, amelynek a korábbi jelentések szerint köze lehet a repülőgép lezuhanásához.
A Wall Street Journal korábban azt írta, a március 10-én lezuhant gép pilótái kikapcsolták az átesésvédelmi rendszert, az MCAS-t, és megpróbálták manuálisan irányítani a gépet, de nem tudták elérni, hogy emelkedjen. Ezután elkövették azt a hibát, hogy visszakapcsolták az MCAS-t, ami csak rontott a helyzeten.
A Boeing cég szerdán bejelentette, hogy sikerrel tesztelte az MCAS rendszer frissítését. Az MCAS-t magában foglaló repülésirányítási rendszert, amely újabb biztonsági funkciókkal bővült, a múlt héten adta ki a cég.
(Index, MTI)