Visszavonta szerdán skandináv légitársaság, a SAS provokatív hirdetését, mely heves kritikát váltott ki a régió bevándorlásellenes pártjaiból. A reklámszpot azzal a tétellel nyit, hogy
Mi az, ami igazán skandináv? Abszolút semmi. Minden csak átvétel.
Majd pedig felvillan demokráciától az apasági segélyen át a húsgolyókig az összes tipikusnak gondolt skandináv jó dolog, melyekről sorban kiderül, hogy valójában mind külföldről származnak.
Az egész arra fut ki, hogy a skandinávok szeretik hazahozni azokat a dolgokat, melyek külföldön megtetszenek nekik, majd "egy kicsit átalakítva ezek lesznek a valódi skandináv jellegzetességek". Az utazás ezért a légitársaság mérsékelten egyedi meglátása szerint az egyéneket és a társadalmat is jobbá teszi.
A SAS azonban a hirdetés publikálását követően rengeteg kritikus, támadó üzenetet kapott a skandináv identitással kapcsolatos sarkos meglátása miatt, és pont az identitás volt az, ami miatt a reklám hamar politikai üggyé vált. Richard Jomshof, a decemberi választáson a szavazatok 22,6 százalékát szerző Svéd Demokraták nevű jobboldali populista párt főtitkára például megígérte, hogy az „öngyűlölő“ hirdetés után soha nem fog többé a skandináv légitársasággal utazni. Sören Espersen, a Dán Néppárt külügyi szóvivője azt sérelmezte, hogy a SAS „leköpi“ a skandinávokat.
A légitársaság a kritikák hatására úgy döntött, hogy mivel „nem akarnak olyan nézetek platformjává válni, melyet maguk nem osztanak“, ezért ideiglenesen leveszik a reklámfilmet csatornáikról.