A Covid-19-világjárvány miatt távoktatásba kényszerülő mintegy 1,5 milliárd diák több mint felének nincs számítógépe, amellyel követhetné az órákat, 43 százaléka pedig nem rendelkezik internet-hozzáféréssel
– figyelmeztetett kedden az ENSZ Oktatási, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO).
Az UNESCO-nak a Nemzetközi Távközlési Egyesülettel (ITU) közösen készített tanulmányai szerint 826 millió diáknak nincsen számítógépe, 706 millió diák pedig nem rendelkezik internet-hozzáféréssel – miközben a távoktatás vált az iskolai órák fő alternatívájává a járvány miatt bevezetett elszigetelés alatt.
Az UNESCO adataiból kiderül, hogy például – a koronavírus-járvány robbanása előtt álló – Fekete-Afrikában a háztartások 89 százalékában nincsen számítógép, 82 százalékában pedig internet. Ötvenhatmillió tanuló kénytelen nélkülözni a telefont is otthonában, mintegy felük Fekete-Afrikában.
Audrey Azoulay, az UNESCO főigazgatója úgy vélekedett: bár erőfeszítéseket kell tenni annak érdekében, hogy mindenki rendelkezhessen digitális kapcsolattal, szükséges, hogy „az oktatás és a tanulás ne csak az online eszközökre korlátozódjon”; példaként hozva fel a közösségi rádió- és televízióprogramok igénybevételét, valamint a közelebbről nem részletezett „kreativitást”.
(MTI)