Csodával határos módon két utas is túlélte azt a pakisztáni légi katasztrófát, amelyben egy utasszállító, fedélzetén 99 emberrel Karacsi sűrűn lakott területére zuhant
- írta a Geo.tv. Egyikük egy gépészmérnök, aki csak a combján szenvedett égési sérüléseket, egyébként jól van, és beszélt a látottakról.
Mohammad Zubair elmondása szerint a repülőgép kapitánya a műszaki hibáról értesítette az utasokat. Ezután egyszer érintette is az aszfaltcsíkot, utána azonban újból felemelkedett.
Ezután Zubair szerint a pilóta megpróbálta egy üresebb terület felé vinni a gépet, de a becsapódást nem kerülhette el. „Aztán csak az emberek kiáltozását hallottam mindenhonnan” – mondta Zubair.
Egyelőre nem tudni, miért döntött az újabb emelkedésről a kapitány, kézenfekvő, hogy nem tudta kinyitni az első futóművet. A második kör során esetleg a maradék üzemanyagtól is meg akart szabadulni. Az bizonyos, hogy a tragédia előtt a pilóta vészjelzést adott le, közölve, hogy a hajtóművek nem működnek, és hogy a gépet már egyre kevésbé tudja tartani. A futóművekről viszont az eddigi hírek szerint nem tett említést.
Többet majd a fekete dobozokból lehet megtudni.
Initial footage from near the blast site - the magnitude of the damage is huge. #PIA #ModelColony #MalirCantt #Karachi #Pakistan pic.twitter.com/n2EI3OnSom
— Yusra Askari (@YusraSAskari) May 22, 2020
A másik túlélő a Punjab Bank elnöke, Zafar Maszud, aki az 1C ülésen ült, és még időben ki tudták húzni a lángok közül. A bankár is jól van, kórházi ágyán azt mondta az őt meglátogató kormánytisztviselőknek, hogy nagyon köszöni, „Isten irgalmas volt hozzá”. A helyszínről kórházba vitt többi sérült nem a repülőgép utasai, hanem a becsapódás helyén lévő házak lakói közül kerültek ki.
Az első hírek szerint a gépen 107 ember volt, most 8-cal kevesebbet említettek, azzal, hogy ebből 91 fő utas volt.
Egyelőre 76 halálos áldozatról beszélnek – bár korábban biztosnak mondták, hogy a gép minden utasa meghalt. Az áldozatok felkutatása továbbra is folyik azon a területen, ahol az utasszállító lezuhant. Mintegy húsz embert sikerült a romok alól kimenteni élve, ők – a két túlélő utas kivételével – mind a sűrűn lakott városrészben éltek.
A gép a Pakistan International Airlines repülőgépe volt. A PIA gépe Lahorból repült Karacsiba, a pilóta a vészjelzést a leszálláshoz készülődve adta le. Gyorsan helyet is kapott a leszálláshoz, az első kísérlet után azonban mégis újra a levegőbe emelkedett.
Ezután – ahogyan a túlélő gépészmérnök is elmondta – szemtanúk szerint a repülőgép rövid ideig körözött a házak fölött, majd – vélhetően a hajtóművek műszaki hibája miatt – becsapódott a Dzsinnah Nemzetközi Repülőtér melletti negyedbe, miután egy átjátszó tornyot is érintett.
A PIA légitársaság vezetője szerint azonban a földön a gép nem okozott olyan rombolást, mint amire ilyen esetben számítani lehetett volna:
Szerencsére egy utcán landolt. A környező épületek megsérültek, de egyik sem omlott össze. És a híradások szerint csodálatos módon ott holttesteket sem találtak
– nyilatkozta.
A BBC-nek ezzel ellentétes dolgokról számoltak be: „Négy épület teljesen összeomlott, mindenütt füst volt és tűz. Szinte a szomszédaim voltak, elmondhatatlanul szörnyű volt” – mondta egy szemtanú.
Nem világos az sem, hol nem voltak holttestek: eddig 76 halottról számoltak be a hatóságok, de nem tudni, mennyi volt közülük az utas és mennyi volt a negyed lakója.