Észak-Korea új, fiatalosabb stílusban propagálja magát a YouTube videomegosztó portálon már évek óta létező csatornáin, ezzel valószínűleg szélesíteni akarja nemzetközi közönségét – jelentette csütörtökön a Yonhap dél-koreai hírügynökség.
Eddig az észak-koreai médiacsatornákon komoly kinézetű bemondók túlfűtött és harcias modorban olvasták be a phenjani vezetés üzeneteit, köztük a nukleáris és rakétatesztekről szóló bejelentéseket. A YouTube-on sem mentek messzebb annál, mint hogy az állami tévé híreit, tudósításait átszerkesztve feltöltötték.
Újabban azonban a fiatalok megnyerésére barátságosabb stílusú anyagokat töltenek fel a már évek óta működő csatornáikra. Az egyikre nemrég olyan videonaplók kerültek fel, amikben egy hétéves kislány a phenjani gyerekek mindennapi életéről mesél. Az egyikben például körbevezeti a nézőket a társasházban és a lakásban, ahol lakik.
Egy másik észak-koreai csatornán csinos, fiatal nő a fővárosban folyékony angolsággal, túlfűtöttségtől mentes hangon tart idegenvezetést: bemutat egy luxusáruházat és egy divatos utcát is. Az egyik áprilisi videóban arról beszélt, hogy hogyan leplezi le a nemzetközi tudósításokban felbukkanó „hamis híreket", például, hogy a járvány miatt az árak megugrottak, és az észak-koreaiak pánikszerűen megrohanták az üzleteket. Igazának bizonyítására több járókelőt megkérdezett. „A hamis hírekre van a legkevésbé szükségünk a koronavírus elleni küzdelemben" – jelentette ki.
(MTI)