Az NBC News és a CNN több forrásra hivatkozva írta meg, hogy a végül számítások szerint mindössze 6200 főt vonzó tulsai kampányrendezvényt fiaskóként megélő amerikai elnök stábja a médiát és radikális tüntetőket hibáztatja az alacsony részvételért.
A rém dühös elnök számára hatalmas csalódás, hogy a hívei elé a koronavírus-járvány miatt három hónapos kihagyással visszatérve még csak félház sem fogadta a BOK Center nevű többfunkciós létesítményben, ahol maximum 19000-en foglalhatnak helyet. Pedig az előjelek sem voltak igazán jók: egy nappal a gyűlés előtt a stábja hat tagjánál mutattak ki koronavírust, köztük a elnök védelmét biztosító Titkosszolgálat tagjainál.
Trump nagyon nem örült annak, hogy az információ kikerült, mert elvonta a figyelmet magáról az eseményről. Az elnök számára azért volt fontos Tulsa, mert a járvány miatt leállított újraválasztási kampányát itt akarta beindítani, minden bizonnyal nem egy félházat sem érdeklő beszéddel. És hogy valóban mennyire meglepte a stábot a fiaskó, más sem jelzi jobban, mint az a tény, hogy a szervezőktől a csarnok mellett egy külön területet is elkértek, ahová azokat a Trump-híveket várták, akik nem fértek volna be a csarnokba.
Vélhetően azért mérték fel rosszul az érdeklődők számát előzetesen, mert az esemény előtt úgy tűnt, az elnök újraválasztásán dolgozó stáb véresen komolyan vette, hogy a közösségi médiában egymilliónál is többen jelezték, hogy érdekli őket a rendezvény. Egy politikai tanácsadó szerint ez nagy hiba volt, hiszen a megszokott ügymenet az, hogy inkább alábecsülik az érdeklődést, legalábbis a sajtóban, hogy annál hatásosabb legyen később, a hírekben.
A CNN-nek nyilatkozó kampánystáb-tagok szerint a 6200-as szám "nem stimmel" és legalább 12 000-en voltak, amit viszont a helyi szervezők cáfoltak. Az is felmerült, hogy a Trump ellen tiltakozó "radikálisokkal" olyan sokat foglalkozott a média, hogy elriasztották az amúgy lelkes helyieket. Az NBC News megemlíti, hogy a híveket a koronavírustól való félelem mellett a 35 fokos, párás hőség és a viharjelzés is elriaszthatta.
Egy faktort csak később kezdett el emlegetni az amerikai sajtó egy része, a legmeglepőbbet: a Tik-Tok-generáció K-Pop-szeletét. Ha ez első hallásra érthetetlen, nem meglepő. A Tik-Tok egy főleg 18 év alatti generáció által kedvelt videómegosztó platform, ami viszont kiválóan alkalmas rajongótáborok kiépítésére és mozgósítására. A K-Pop a dél-koreai popzenét jelöli, azaz, megint csak nem a mainstream homlokterében mozgó jelenségről van szó, de a rajongótáboruk erejét mi sem jelzi jobban, mint az, hogy amikor a BTS nevű koreai fiúzenekar bejelentette, hogy egymillió dollárral támogatják a Black Lives Matter mozgalmat, 35 000 rajongójuk egy nap alatt 1 026 531 dollárt tett mellé.
Mindezt a Twitteren és Tik-Tokon leszervezve, ott ahol most Trumpot hekkelték meg: kamu emailcímről és kamu neveket használva jegyeket igényeltek a tulsai gyűlésre úgy, hogy eszük ágában nem volt elmenni. Trump stábja nem tudta kiszűrni a valós igények közül a trollkodókat, így számíthattak telt házra.