A 97 halálos áldozatot követelő májusi karacsi repülőgép-szerencsétlenségért a pilóták elbizakodottsága, figyelmetlensége és a légi irányítás gondatlansága tehető felelőssé – közölte az MTI a pakisztáni repülésügyi miniszter szavai alapján.
A parlament előtt ismertették az első olyan jelentést, ami megpróbálta feltárni a baleset körülményeit. „A pilóta figyelmen kívül hagyta a légiforgalmi irányító utasításait, aki viszont nem jelentette a károkat, amik az első landolási kísérlet során keletkeztek a repülőgépben” – mondta a miniszter.
A feketedoboz adatainak franciaországi elemzése során kiderült: a pilóta és a másodpilóta egyáltalán nem figyelt oda a landolásra, és végig a koronavírus-járványról, illetve érintett családtagjaikról beszélgettek.
Amikor a pilóta elérte a landolási kezdőpontot, az irányítótorony figyelmeztette, hogy lejjebb kell ereszkednie, mert túl magasan van.
A pilóta erre azt válaszolta, hogy majd megoldja, és tovább folytatta a beszélgetést.
A repülőgép első landolási kísérlete során a hajtóművek háromszor ütköztek a földnek, mielőtt sikerült felemelni a gépet az újabb leszállási próbálkozáshoz.
Az irányítótoronynak tájékoztatnia kellett volna a pilótákat arról, hogy a hajtóművek megsérültek, miután látták, hogy lángok csapnak ki belőlük
A pakisztáni légitársaság Lahorból Karacsiba tartó Airbus A320-as típusú repülőgépe leszállás előtt zuhant le Karacsi repülőterének közelében május 22-én. A gépen 91 utas és a nyolcfős legénység tartózkodott, a szerencsétlenséget ketten élték túl.