Index Vakbarát Hírportál

Illatozni és tündökölni fogunk a járvány után?

2021. február 19., péntek 18:24

A világjárvány az új „tomboló 20-as éveknek" nyit ajtót, és a rúzs lesz az új kezdet, az életbe való visszatérés szimbóluma a világ legnagyobb kozmetikai cége, a L'Oréal szerint. A cég a sminkeladások szárnyalását jósolja, ha majd az oltásoknak köszönhetően végre csökkenni kezd a fertőzések aránya.

Jean-Paul Agon, a L'Oréal vezérigazgatója egyenesen örömünnepről beszél, olyanról, ami az első világháborút és az 1918-as influenzajárványt követte.

Az emberek örömmel mennek majd ki, újra találkoznak, beszélgetnek, a sminkek és illatok fiesztája lesz ez.

A L'Oréal bejelentésére rögtön reagáltak a divatszakértők is. Ruby Hammer sminkes, aki olyan szupermodellekkel dolgozott, mint Kate Moss és Naomi Campbell, egyetértett Agonnal.

„A szemünk és a szemöldökünk már így is rendben, de ha még egy kicsit többet mutathatunk majd az arcunkból, az őrület lesz."

Emberek vagyunk, szeretünk ünnepelni és a smink feldob minket. Az 1920-as években ahelyett, hogy azt mondták volna „jaj nekem”, ünnepeltek és csodásan néztek ki. Egyértelmű, hogy mi is ezt a bőséget akarjuk bemutatni a világnak, úgy, hogy a megjelenésünkön keresztül fejezzük ki magunkat – nyilatkozta Hammer. „Ez nem valami önelégültség, ez egy fontos dolog, a finom illatoktól és a rúzstól jobban érezhetjük magunkat.”

A tomboló húszas években az emberek merész ruhákat viseltek és vad partikat tartottak, ezt F. Scott Fitzgerald ábrázolja legjobban A nagy Gatsby című regényében. Varázslatos kor volt – írta egyszer, „művészet, a túlzás korszaka volt.”

A járvány miatt korábban nem látott veszteségek érték a kozmetikai ipart. Az üzletek bezárása, a maszkviselés és az otthoni munkavégzés elterjedése miatt a női sminktáskák a fürdőszobaszekrények mélyén landoltak. A napi sminkrutinhoz kapcsolódó termékek – például az alapozó és a rúzs – értékesítése több mint 70 százalékkal csökkent globálisan.

Leslie Blair, a Brit Kozmetikai Szövetség elnöke szerint is kivirágzik a szépségipar, ha majd megszűnnek a korlátozások. Ha ennek a rémálomnak vége, abszolút fellendülés lesz – mondta Blair. „Egy kis rúzs mindent megold.”

Andrew Ibi trendelőrejelző is egyetért abban, hogy vásárlási láz várható, amit az emberek azon egyszerű vágya vezérel, hogy csak szeretnék jól érezni magukat.

„A társadalmi kapcsolatainkat szeretnénk helyreállítani, a ruházat, a haj, a smink ennek a része lesz.”

Egy amerikai kutatás szerint a karantén és a sokkal több otthon töltött idő miatt a nők 82 százaléka kevesebb sminket használ, és több mint felük változtatott a szépségápolási szokásain. Sokkal többet költenek testápolókra és tusfürdőkre, a hajápolással kapcsolatos termékekből pedig annyi fogy, mint még soha korábban. Kevesebben járnak fodrászhoz és kozmetikába ezért a „csináld magad” termékek is az új kedvencek között vannak. 

Rovatok