Csaknem egymillió ügyfél személyes adatait lopták el számítógépes kalózok az egyik legnagyobb japán légitársaságtól, az All Nippon Airwaystől, idézte a Kyodo hírügynökség a légitársaság közleményét.
A hackerek nem jutottak hozzá az ügyfelek hitelkártyaadataihoz és útlevelük számához sem, a légitársaság szerint az utasoknak nem származhat semmilyen káruk az adatlopás miatt.
A cég úgy véli: az internetes bűnözők kibertámadást hajtottak végre a légitársaság helyfoglalással foglalkozó svájci partnervállalatának számítógépes rendszere ellen, és így fértek hozzá a légitársaságnál tárolt adatokhoz, írta a távirati iroda.
A japán hírügynökség értesülése szerint internetes adatlopás történt a másik japán légiforgalmi óriásnál, a Japan Airlines légitársaságnál is. Ott 920 ezer utas adataihoz fértek hozzá ugyancsak a svájci cég számítógépes rendszerén keresztül.