Vitatható gesztussal ünnepelte a brit Burger King a nemzetközi nőnapot. Kérdéses, hogy az ötletgazda dicséretet kap-e a kreativitásáért. A gyorsétteremlánc szűkszavú Twitter-bejegyzést tett közzé, ezzel a szöveggel:
A nőknek a konyhában a helyük.
Az egymondatos poszt rövid időn belül nagy vihart kavart az interneten. Újabb bejegyzéseiben a cég gyorsan pontosította is, mire gondoltak az ötletgazdák. Eszerint gyakornoki programot hirdettek, melynek keretében a női Burger King-alkalmazottakat szeretnék segíteni „kulináris álmaik hajszolásában”.
Hozzátették: küldetésben vesznek részt, mellyel változtatni szeretnének az éttermi vendéglátásban dolgozók nemi arányain. Arra tervezik buzdítani a hölgyeket, hogy válasszák ezt a szakterületet, mivel úgy tudják, jelenleg a séfeknek csupán húsz százaléka nő.
Cikkünk megjelenése után a brit Burger King törölte eredeti bejegyzéseit. A cég elnézést kért és azt írta:
Legközelebb jobban fogjuk csinálni.
Hozzátették, hogy az eredeti poszt alatt megszaporodtak az eldurvuló kommentek, amelyeknek nem szerettek volna teret engedni, ezért is döntöttek a törlés mellett.