Vonzóbbá akarja tenni a vonatutakat az Európai Bizottság a rövid távú repülőgépes utakkal szemben. Ez derül ki legalábbis Frans Timmermansnak, a testület zöldátmenetért felelős alelnökének a nyilatkozatából, amely szerint
senkinek nem kell évente 12-szer repülőgépre ülnie.
Elég évente egy repülőgépes út, amellyel a klímavédelem ügye és ki-ki pénztárcája jól jár – fűzte hozzá. A politikus szerint ráadásul nem is éri meg repülőgépre szállni egy 600-800 kilométeres út miatt. Egyszerűen azért – indokolta ezt –, mert repülőgéppel több időbe kerül, mint amikor valaki elkapja az éppen az úti célja felé tartó vonatot.
Frans Timmermans beszélt arról is, hogy a kerozint ugyanúgy meg kellene adóztatni, mint bármelyik másik üzemanyagot, amivel – hívja fel a figyelmet a Die Welt – közvetve a repülés jelentős drágítása mellett foglalt állást. A politikus aláírásával már 2019-ben megjelent egy bizottsági határozat, amelyben szerepelt, a kerozin megadóztatása lehetővé tenné, hogy az EU jelentős mértékben növelje a környezetbarátabb mobilitásra fordított forrásokat. A közlekedés az üvegházhatásúgáz-kibocsátás tekintetében a leggyorsabban növekvő ágazat.
Frans Timmermans egyébként abban a vitában szólalt meg, amelyet Annalena Baerbock, a német Zöldek kancellárjelöltje indított el. Ő azt mondta, szeretné, ha az Európai Unió betiltaná a rövid távú repülőgépes utazásokat.