Az Air India mintegy 4,5 millió ügyfelének személyes adataihoz fértek hozzá számítógépes kalózok – közölte szombaton a légitársaság. A hekkerek a cég genfi irodájának utasellátó számítógépes rendszerét (SITA) feltörve szerezték meg az ügyfelek személyi és hitelkártya-adatait. A légitársaságot ugyan már február 25-én értesítették a kibertámadásról, de a számítógépes szolgáltatást nyújtó SITA informatikai vállalat csak március végén és április elején szolgáltatott információkat az érintett utasokról. Ezzel magyarázták, hogy miért csak három hónappal később tájékoztatták az esetről a nyilvánosságot.
A támadásban olyan utasok érintettek, akik 2011. április végétől 2012 februárjáig regisztráltak a légitársaságnál. Az Air India ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a hitelkártyák CVV/CVC ellenőrző kódjait nem rögzíti az adatkezelő rendszert. A támadás nem érintette az ügyfelek jelszavát sem, ennek ellenére az Air India arra kéri őket, hogy változtassák meg a belépési kódjukat.
A világ legnagyobb légiközlekedési vállalatait tömörítő szövetség, a Star Alliance több légitársasága értesítette utasait biztonsági kockázatról azután, hogy a SITA március 4-én nyilvánosan elismerte, hogy hekkertámadás történt, amelyben érintettek voltak az utasellátó informatikai rendszer amerikai szerverei is.