A német rendőrség megismételt felhívásban keresi két értékes, XVII. századi festmény tulajdonosát. Eddig senki sem jelentkezett a műalkotásokért, amelyeket még a múlt hónapban találtak egy autópálya melletti szemetesben.
Egyelőre rejtély, kinek a tulajdonában voltak a képek, és persze az is, miért vált meg tőlük a tulajdonos. Az olajfestmények ugyanis viszonylag drágák. Egy 64 éves férfi egy kukában bukkant rá a bekeretezett képekre a bajoroszági Würzburgtól délre elhaladó A7-es autópálya egyik benzinkútjánál.
A becsületes megtaláló a képeket átadta a kölni rendőrségnek. A hatóság által felkért művészettörténész első vizsgálata szerint a két bekeretezett festmény eredeti.
A rendőrség szerint az olajfestmények Samuel van Hoogstraten holland, illetve Pietro Bellotti olasz festőművész alkotásai.
#PolizeiNRW #Köln #Leverkusen: Wertvolle Ölgemälde in Müllcontainer an der A7 in Mittelfranken entdeckt/Fotos - Infos unter https://t.co/2pnX3zs6I8 pic.twitter.com/Fblk5wpQTN
— Polizei NRW K (@polizei_nrw_k) June 18, 2021
Az egyik egy piros sapkás fiú portréja. A kép megalkotásának pontos időpontja ismeretlen. A rendőrség szerint Samuel van Hoogstraten festő és író festette, aki 1627 és 1678 között élt Hollandiában.
A másik egy mosolygós önarckép, amelyet Pietro Bellotti, egy kevésbé ismert olasz festő készített, aki 1625 és 1700 között élt és alkotott Velencében.
A kölni rendőrség azok jelentkezését kéri, akik felismerik a műalkotásokat, vagy tudják, hogyan és miért kerültek a szemétbe.
Hoogstraten leginkább a perspektívával kapcsolatos kísérleteiről ismert. Ez egy olyan művészeti technika, amely térbeli megjelenést kölcsönöz a műveknek.
A Dordrechtben született Hoogstraten honfitársánál, a híres barokk festőnél, Rembrandtnál tanult a holland fővárosban, Amszterdamban. A halála után kiadott, Bevezetés a festészet magasiskolájába című értekezését értékes betekintésnek tartják Rembrandt festészetről vallott nézeteibe.
Az árveréseken Hoogstraten alkotásai viszonylag magas áron keltek el.
Az 1600-as évekre datált egyik Hoogstraten-mű, amely egy fa alatt pihenő pásztorlányt ábrázolt, 2019-ben 50 062 fontért (több mint húszmillió forintért) kelt el a Bonhams aukciósház londoni árverésén.
Egy másik művéért, A keresztre feszítés című alkotásáért 2018-ban 285 ezer fontot (több mint 117 millió forintot) fizettek.
Pietro Bellotti a barokk korszakban festőként is nevet szerzett magának, bár róla kevesebbet tudunk.
Az itáliai Velencében jeles családoktól kapott megbízásokat és mecenatúrát, így portréfestőként szerzett hírnevet.
A svájci Galleria Canesso életrajza szerint Girolamo Forabosco olasz festőnél tanult Velencében, ahol „különösen a portréfestészethez vonzódott, amelyet emberiességgel és naturalizmussal töltött meg”.