Az egyik vezető német édesipari vállalat a Brexit és a koronavírus-járvány miatt egyre nehezebben tudja eljuttatni termékeit a brit boltokba. Ennek oka elsősorban a kamionsofőrök számának drámai csökkenése, ami a fent nevezett két eseménynek tudható be.
A brit Közúti Fuvarozási Egyesület úgy véli, hogy jelenleg körülbelül 60 ezer sofőr hiányzik, és a vírus miatt 30 ezer kamionsofőr KRESZ-vizsgája maradt el, ami még jobban visszavetette a logisztikai ipart, és csökkentette ezen a területen a potenciális munkavállalók számát.
A brit Munkaerőtoborzási és Foglalkoztatási Szövetség egyik vezetője azt nyilatkozta, hogy azok a sofőrök, akik korábban a brit szigeteken dolgoztak, ma már a vírus és a Brexit miatt nem mernek visszatérni, inkább saját hazájukban maradnak és ott próbálnak meg boldogulni.
A brit kormány már több válságtanácskozást tartott, hogy megakadályozza a fenyegető áruhiányt, és elkerülje, hogy a boltok polcai üresen maradjanak. Megoldásként azt javasolták, hogy könnyítenének a szabályozásokon, például kevesebb lenne a kötelező munkaóra, és növelnék a jogosítványok megszerzésére biztosított időpontok számát is.
A sofőrhiány nem csak a gumicukor eltűnését eredményezi, hanem a meglévő termékek árának emelkedéséhez is hozzájárul. A részleges áruhiánnyal már néhány hete szembesültek, és aggodalomra adhat okot a kereslet esetleges hirtelen megugrása is.
A Brexit óta a kontinensről érkező közúti szállítási időtartamok drámaian megnőttek, illetve a 2021 január óta érvényben lévő bevándorlási szabályok szerint, az uniós tehergépjármű-sofőrök nem szerepelnek a jogosult képzett szakmák listáján, ami azt jelenti, hogy kizárták őket a szakmunkát lehetővé tevő vízumból.