Kizárólag olyan új tervezésű autó és teherképkocsi hozható forgalomba az Európai Unióban 2022. július 6-tól, amelyet új biztonságtechnikai eszközzel, intelligens sebességszabályozóval (ISA) szerelt fel a gyártó – írja az infostart.hu.
Az Európai Bizottság a nyár közepén fogadta el a rendeletmódosítást, és a tervezet szerint 2024. július 7-től már nemcsak az új konstrukciókat kell felszerelni az eszközzel, hanem minden járművet, amelyet a határidő után hoznak forgalomba.
A gyorshajtás jelentős problémát okoz, csaknem 23 ezer halálos baleset történt az Európai Unió közútjain 2019-ben, és becslések szerint a balesetek 10-15 százalékát, míg a halálos balesetek 30 százalékát a felső sebességhatár átlépése vagy a nem megfelelő sebességgel vezetés okozta.
Az új technológiával fékeznék meg az ilyen jellegű balesetek számát, ám azt még nem tudni, pontosan milyen megoldással érik ezt el.
Elképzelhető, hogy a gázpedálon finom ellenerőt érzékel majd a sofőr, vagy a motorvezérlés csökkentheti a teljesítményt, de akár a gázpedál rezgése is jelezheti a gyorshajtást a felvillanó fényjelzések mellett
– mondja Nyitrai Tibor ügyvéd.
A rendeletmódosítás még nem végleges, az Európai Parlamentnek és az Európai Tanácsnak két hónapig joga van kifogásolni vagy visszautasítani azt.