Tizenöt éve születtek róla az első tervek, október 26-tól pedig már használható a klímajegy Ausztriában – írja az Infostart. A bérlet egy évre 1267 euróba (400 ezer forintba) kerül, ami naponta 3,5 eurót (1275 forintot) jelent. A cél az, hogy minél több osztrákot arra bírjanak rá, hogy az autója helyett a tömegközlekedést használja.
Hasonló kártyák léteznek már a kontinensen, de az osztrák koncepció erőssége az árban rejlik. Ugyanez a szolgáltatás Hollandiában 3066 euróba kerül.
A Klimaticketben többek között az tetszik, hogy minden tömegközlekedési eszközön, így a vasúton érvényes mind helyi, mind távolsági utazásra. Ezt a koncepciót máshol is alkalmazni kellene, mivel így nem kell többféle jegyet vásárolni
– mondta el Andy Brabin, az európai vasúti utazások szakértője.
Az osztrák kormány 2030-ig szóló mobilitási koncepciójának célja, hogy 2040-re a személygépkocsi-használatot az évente megtett összes kilométer 70 százalékáról 54 százalékra csökkentse, ugyanakkor a tömegközlekedés arányát 27 százalékról 40 százalékra növelje, az aktív utazást, azaz a gyaloglást és kerékpározást 3 százalékáról megduplázza.
A terv szerint egy elektromos vonaton utazó utasnak ugyanazon út megtételéhez egy elektromos autó által felhasznált energia mindössze 55 százalékára van szüksége, ami azt jelenti, hogy a széndioxid-kibocsátás nagymértékű csökkentése már viszonylag kis százalékos, fenntarthatóbb utazási módokra való átállással is elérhető.