Dupla annyi lesz, 102 ezer tonna, a glasgow-i klímacsúcs szénkibocsátása, mint a két évvel ezelőtt rendezett madridié. Ez egyenlő tízezer brit háztartás éves szénkibocsátásával.
Az Arup fenntarthatósági tanácsadócsoport által a brit kormány számára készített jelentés szerint ennek 60 százaléka a tanácskozásra érkező nemzetközi járatokhoz köthető, írta a távirati iroda.
Bár kérték a résztvevőket, hogy próbálják elkerülni a légi utat, és ha lehet, szárazföldi közlekedéssel érkezzenek, a világ számos vezetője magánrepülőgéppel érkezett, és teherszállítógépek hozták helikoptereiket és a járműveket gépkocsikíséretükhöz. A városi közlekedésben alacsony szénkibocsátású közösségi közlekedés és gépkocsik álltak rendelkezésre. A küldöttek bérletet kaptak a közösségi közlekedésre, a konferencia buszjáratait elektromos járművek adták. A tanácskozáshoz felhúzott átmeneti épületek energiaellátásánál kerülték a szervezők a generátorok használatát, egy új áramellátó hálózatot építettek ki, amely megújuló energiát használt.
A tanácskozás mintegy 39 ezer résztvevőjének az ételeit 80 százalékban Skóciából, 15 százalékban az Egyesült Királyság más részeiről származó termékekből készítették, csupán öt százalék érkezett külföldről.