Az 1-800-273-8255 című dal az öngyilkosságok megelőzésére létrehozott amerikai segélyvonal telefonszáma. Egy új kutatás szerint a dal hatására jelentős növekedést tapasztaltak a beérkező hívások számában, és vélhetően csökkent az elkövetett öngyilkosságok száma is.
A British Medical Journal (BMJ) tudományos lap számolt be róla, hogy miután a jelentős közfigyelmet kapott dal megjelent, és Logic két nagyszabású fellépésén is hallható volt, 9915-tel nőtt a beérkező hívások száma, és bizonyíthatóan csökkent az Egyesült Államokban az öngyilkosságok száma.
Az öngyilkosságok megelőzése és a tájékoztatás érdekében ki kell használni a pozitív médiamegjelenések előnyeit, hogy eljusson az információ az emberekhez és a nagy kockázatú csoportokhoz anélkül, hogy kárt okoznánk a veszélyeztetetteknek. A területen végzett kutatások fő dilemmája, hogy a reményteli és gyógyulásról szóló történetek kevesebb teret kapnak a médiában, mint az öngyilkosságok
– magyarázzák a kutatók a cikkben.
A kutatás három fő eseményt vizsgált: a dal megjelenését 2017. április 28-án, Logic fellépését az MTV zenei díjátadón 2017. augusztus 27-én és a Grammy-díj-átadón 2018. január 28-án.
A dal hetekig a Billboard Hot 100 amerikai slágerlista legjobb tíz slágere között szerepelt. 2017 szeptemberében a harmadik helyre került. A szerzemény megjelenése utáni 28 napban mintegy 10 százalékkal emelkedett a segélyvonal Google-kereséseinek száma.
Az elemzések kimutatták, hogy a 34 napos időszakban, amikor a sláger kiemelt figyelmet kapott, 6,9 százalékkal nőtt a segélyvonalra befutó hívások száma. Ugyanebben az időszakban csökkent az elkövetett öngyilkosságok száma: 245-tel kevesebbet regisztráltak, ami 5,5 százalékos csökkenést jelent.
(via MTI)
Ha ön is úgy érzi, segítségre lenne szüksége, hívja a krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123-as vagy 80-20-55-20-as telefonszámot! Kérjük, olvassa el ezt az oldalt! Amennyiben másért aggódik, ezt az oldalt ajánljuk figyelmébe.
(Borítókép: Logic 2018. szeptember 22-én. Fotó: Kevin Winter / Getty Images for iHeartMedia)