Az Amsterdam Pride melegbüszkeség-fesztivál túlságosan kereskedelmi jellegű, ezért átgondolásra szorul annak érdekében, hogy jobban összpontosítson a LMBTQI-közösség jogérvényesítésére – ismertette az MTI a Dutchnews hírportálon megjelent hollandiai Flows tanácsadói iroda közvélemény-kutatását.
A Flows holland nonprofit szervezeteknek adott stratégiai tanácsadásra specializálódott iroda kutatásából kiderül, hogy a megkérdezettek többsége szerint az esemény programjából törölni kellene a látványos hajós felvonulást, amelyen több LMBTQI-t támogató nagyvállalat, bank és politikai párt is részt vesz.
A válaszadók szerint az ünnepségnek ez a része nem járul hozzá a közösség jogainak előmozdításához. Mások szerint többet kellene tenni azért, hogy a multinacionális vállalatok ne használják fel termékeik promóciójára a Pride támogatását, mivel valójában nem tesznek eleget az LMBTQI-közösség jogérvényesüléséért, miközben az eseményt reklámfelületként használják.
A megkérdezettek egy része aggályosnak tartja, hogy az ünnepségen nagy számban vesznek részt közösségen kívüli emberek, valamint a túlzott alkoholfogyasztás miatt a város egyes részei nem biztonságosak a LMBTQI-közösség tagjai számára.
Siep de Haan, az Amsterdam Pride egyik alapítója a Parool holland napilapnak azt mondta, sértő az az állítás, hogy a kutatás szerint a kereskedelmi cégek hasznot kívánnak húzni a fesztiválból.
Ez az állítás sértő szponzorainkra nézve, ezek a vállalatok mindig is résztvevői voltak az eseménynek
– mondta.
Naomie Pieter, a Black Pride, azaz a Fekete Büszkeség szervezet aktivistája, a kutatás fókuszcsoportjának tagja azt mondta a lapnak, hogy a rendezvény jelenlegi szervezési módja „túlságosan fehér és túlságosan kommersz”. Szerinte a fesztivál már nem a melegek jogérvényesülésének ünnepléséről szól, inkább hasonlít Hollandia tradicionális nemzeti ünnepéhez, a Király Napjához.