Német és magyar tippek következnek.
A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) tízpontos javaslattal állt elő a kőolajfogyasztás visszaszorítására, és a szervezet becslései szerint a tagállamaiban ezekkel négy hónapon belül napi mintegy 2,7 millió hordóval lehetne csökkenteni az olajfogyasztást.
Az egyik legnagyobb német szervezet, a Deutsche Umwelthilfe (DUH) azt követeli, hogy az ország autópályáin 100, a településeken kívüli egyéb utakon 80, a sűrűn lakott településeken pedig 30 kilométer per órás sebességkorlátozást vezessenek be, amivel évi 3,7 milliárd liter üzemanyagot lehetne megtakarítani.
Becsléseink szerint csak a DUH által javasolt sebességkorlátozással az EU-ban évente közel 20 milliárd liter kőolajat takaríthatnánk meg, ami a teljes magyarországi fogyasztás több mint kétszeresének felel meg
– fogalmazott Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.
A javaslatok közül néhány:
Az újfajta közlekedési mód előnye, hogy csak annyit kell fizetni, amennyit ténylegesen használjuk az autót, és nem kell gondoskodni a karbantartásáról vagy a tárolásáról. Ráadásul a nemzetközi tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a közösségi autó használata esetén az emberek sokkal jobban meggondolják, hogy mikor ülnek autóba, mint amikor saját autójuk van.