Felmérés készült arról, hogy milyen gyakoriak a különböző légitársaságokhoz beérkező, poggyászsérülésről szóló bejelentések. A Polgári Légiközlekedési Hatóságtól (CAA) kapott adatok azt mutatják, hogy 2015 és 2020 között a 823 kárigényből több mint minden tizedik a Ryanairhez érkezett.
A második helyen az Emirates végzett, az összes bejelentés hat százalékával ugyanebben az időszakban, az Alitalia áll a harmadik helyen 40 sérült poggyásszal. (Tegyük hozzá, nagyon sok utas nem fordul kárigénnyel a légitársaságokhoz, mert elegük van az elhúzódó, sokszor értelmetlen és időigényes bizonyítási hercehurcából.)
A legtöbb kárigény tehát a Ryanairhez futott be, utána következik az Emirates, az Alitalia, az Ethiad Airways, az Ibéria, a Royal Air Morocco, a Vueling Airlines, a British Airways, a Jet2, valamint a Turkish Airlines − írja a Privátbankár.
A felmérésből az is kiderült, hogy a poggyászuk sérülését bejelentőknek kevesebb mint fele ér el pozitív eredményt.
Azoknak, akiknek mégis sikerült, átlagosan 154 napba telt elérni a kártérítés megítélését, a United Airlines e negatív csúcsban 418 nappal vezet.
A Ryanairnek azonban – talán mert hozzájuk érkezik be a legtöbb panasz – teljes 868 nap kellett a követelés rendezésére. Ők arra a következtetésre jutottak, hogy ez valószínűleg a koronavírusnak tudható be.
A The Sun munkatársa meginterjúvolt egy rakodómunkást, aki szerint minél nehezebb a feladott bőrönd, annál nagyobb a sérülés veszélye. Ez főleg a fiataloknak szóló figyelmeztetés: míg jelentős részük – főleg a férfiak – egy, a fedélzeti kabinban elférő hátizsákkal vág neki a nagyvilágnak, a fiatal nők hajlamosak a szükségesnél kétszer több holmit bepakolni, degeszre tömve a bőröndöket.
Az interjúból kiderül az is, hogy mindenképpen érdemes a húzós helyett négykerekűt választani, akkor nagyobb az esélye annak, hogy a poggyászkezelő azt inkább görgeti, ahelyett, hogy feldobná a kupac tetejére. Van, aki azt javasolta, feladás előtt fotózzuk le a bőröndünket.
(Borítókép: Daniel Karmann/picture alliance via Getty Images)