Legalább 200 ember vesztegel a francia fővárosban, mert Budapestre tartó járatukat tegnap este törölték. Két hete már történt hasonló, szintén Wizz Air-géppel az Orly reptéren.
Az Indexnek nyilatkozó nő párjával együtt párizsi üdülésükből tért volna haza Budapestre. A Wizz Air-gép, amivel vasárnap 21 óra 55 perckor szálltak volna fel, nem érkezett meg az Orly repülőtérre. A nagyjából kétszáz utas a francia fővárosban ragadt, köztük több kisgyermekes család is van.
A hölgy elmondása szerint órákkal az indulás időpontja előtt már megérkeztek a reptérre, először a kijelzőn a járatszámuk mellett kétórás késést jeleztek, majd 22 óra 46 perckor SMS-t kaptak a légitársaságtól, annyi információval, hogy a járatukat törölték. Pár perccel később e-mailben bővebb tájékoztatást küldtek, amelyben leírták, hogy a továbbiakban a honlapjukon keresztül intézkedhetnek.
A szabad férőhelyek függvényében átfoglalhatjuk Önt egy másik, általunk üzemeltetett járatra ugyanazon vagy – szükség esetén – hasonló útvonalon. Ha a következő járat indulása más napra esik, a légitársaság a földi kiszolgálójának segítségével biztosít szállást, ahova az utazás költségeit is megtérítik, mindezt észszerű összeg erejéig
– írták.
Az ott ragadt pár beszámolója szerint a Wizz Airt próbálták telefonon elérni, de a hosszú várakozási idő miatt ez lehetetlen volt. A törölt járat utasai további tájékoztatás nélkül egészen hétfőn hajnali 5 óráig a repülőtéren vesztegeltek, többen a földön ülve, aztán a francia személyzet két busszal két különböző hotelba szállíttatta őket, ahol 12 órakor ki kellett jelentkezniük, de egyelőre mindannyian a hallban várakoznak.
Van, aki már megelégelte a helyzetet, és egy mai, Budapestre tartó járatra jegyet foglalt. Sokan azonban még most sem tudják, hogyan fognak hazajutni, ahogyan azt sem, hogy hogyan fogják kifizetni az ötcsillagos hotel számláit.
Kerestük az ügyben a Wizz Air sajtóosztályát, és hétfő délután választ is kaptunk a légitársaságtól.
Közölték, hogy a Wizz Air tegnap 21.55-kor induló W6 2368 számú járatát kénytelenek voltak átütemezni technikai problémák miatt, amely átütemezésről és az ezzel kapcsolatos tudnivalókról SMS-ben és e-mailben értesítették az érintett utasokat.
Az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kérünk, az érintett utasok szállás és egyéb költségeit utólag ésszerű összeghatárig természetesen megtérítjük, ehhez a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál kell elindítani az igénylést és a számlák másolatát is be kell mutatni
– közölte az Indexszel a Wizz Air, egyúttal a kellemetlenségekért elnézést kérnek.
(Borítókép: Katalin / Olvasónk)