Japán a koronavírus-járvány miatti kétéves korlátozást követően fokozatosan megnyitja az országot a külföldi turisták előtt, akik azonban csak bizonyos feltételek mellett léphetnek be az országba – írja az MTI a Japán Turisztikai Ügynökség (JTA) keddi közleménye alapján.
Az újranyitás első szakaszában, június 10-től csak a szervezett turistacsoportokat engedik be. A látogatókat kísérő utazási iroda idegenvezetőinek ügyelniük kell, hogy a külföldiek viseljenek maszkot.
Az idegenvezetőknek az utazás minden egyes szakaszában gyakran emlékeztetniük kell az utazás résztvevőit a szükséges fertőzésmegelőzési intézkedésekre, beleértve a maszkok viselését és levételét
– áll a JTA iránymutatásában.
Még a szabadban is folytatni kell a maszkok viselését olyan helyzetekben, amikor az emberek közvetlen közel beszélgetnek egymással
– derült ki a dokumentumból.
Japán a világ egyik legszigorúbb határellenőrzését vezette be a világjárvány idején, megtiltva szinte minden nem helyi lakos beutazását.
Ahogy a világ nagy része nyit és feloldja a COVID-zárlatokat, Japán is lazít a szabályokon. Kisida Fumio japán miniszterelnök ígéretet tett arra, hogy a határvédelmi intézkedéseket összhangba hozza a többi gazdag országéval.
A kormány nemrégiben elkezdte enyhíteni a nagyközönség számára a maszkokra vonatkozó iránymutatást, bár a maszkok mindenütt jelen vannak.
A baktériumok terjedésének megakadályozása és a pollenek elleni védekezés céljából viselt maszkok a koronavírus-járvány előtt is elterjedtek voltak Japánban.
A kelet-ázsiai országban a múlt hónapban mintegy ötvenfős csoportok – többségük utazási ügynökök – „tesztkörutakat” tartottak, ennek során a résztvevők egyikénél kimutatták a koronavírust.
James Jang ausztrál utazásszervező, aki részt vett az egyik tesztúton, azt mondta, hogy a szabályok valószínűleg egyelőre elriasztanak néhány embert.
Az ügyfeleknek nem okoz gondot a maszk viselése beltérben, de 24 órán át már annál inkább
– mondta. A Reuters brit hírügynökségnek nyilatkozva hozzátette, hogy később az állandó idegenvezetés költségei elriaszthatják az ügyfeleket az utazástól.
(Borítókép: Philip FONG / AFP)