Index Vakbarát Hírportál

Senki sem segített, a repülőtéren halt meg egy mozgássérült ember

2022. június 17., péntek 08:17

Meghalt egy fogyatékkal élő ember, mert nem kapott időben segítséget az Egyesült Királyságban. A londoni Gatwick repülőtéren a létszámhiány számos problémát okoz. Egy fogyatékkal utazó embereket segítő cég vezérigazgatója szerint a tragédia csak idő kérdése volt.

Az Egyesült Királyságban található Gatwick repülőterén hetek óta kaotikus állapotok uralkodnak a létszámhiány miatt. A személyzet alacsony száma törölt járatokat és óriási késéssel induló gépeket okoz. Ez azonban nemcsak a járatoknál jelent gondot, hanem a túl kevés ember miatt a segítségre szoruló mozgássérült embereknek is órákat kell várakozniuk.

A helyzeten az sem segít, hogy a repülőtéri dolgozóknak tilos segítséget nyújtani a fogyatékkal élő utasoknak, ha nem rendelkeznek az ehhez szükséges képesítéssel. Korábban a kerekesszékes Victoria Brignellt kilencven percre hagyták egy gépen, a fogyatékkal élő Frank Garder újságíróval pedig azt közölték, egyszerűen nincs ember, aki segítsen neki a leszállásban. Ezek pedig szerda délután tragédiához vezettek.

Csak idő kérdése volt

Az említett napon három mozgássérült ember is segítségre várt egy leszálló gépen, de csak egy ember volt jelen, aki foglalkozni tudott a különleges igényű utasokkal. A túl későn nyújtott segítség pedig egy ember halálát okozta.

Angus Drummond, a Limitless Travel fogyatékkal utazó embereket kiszolgáló cég vezérigazgatója azt nyilatkozta a The Sunnak:

A tragédia csak idő kérdése volt. Tényleg halálra van szükség ahhoz, hogy a repülőterek lépéseket tegyenek, és az emberek valóban ráébredjenek a fogyatékkal élők szükségleteire?

A vezérigazgató szerint a költségeket csökkentő repülőterek a legolcsóbb speciális segítségnyújtási szerződést kötik meg, így a segítség „krónikusan létszámhiányos és alulfizetett”. 

Megszólalt a repülőtér

Az EasyJet közleményben erősítette meg a halálesetet, hozzátéve: a légiutas-kísérő személyzete orvosi segítséget nyújtott a meg nem nevezett utasnak, miközben a mentősök segítségére vártak.

Nem a személyzet hiánya volt a probléma ebben az incidensben, ahogy azt állítják. Normális, hogy egy alkalmazott száll ki három segítségre szoruló utashoz úgy, hogy egyenként viszi őket

– mondta a repülőtér sajtószóvivője.

Az üggyel kapcsolatban hivatalos vizsgálat van folyamatban, ezért nem szeretnének több információval szolgálni a sajtó számára – írta a Sky News

Rovatok