Egy áramérzékelő modullal (Current Sensor Module – CSM) és egy akkumulátorütés-érzékelő (Battery Impact Detection – BID) rendszerrel bővíti elektromos járművekhez tervezett széles szenzorportfolióját a Continental. Mindkét új megoldás az akkumulátor védelmét és/vagy az akkumulátor paramétereinek megőrzését célozza.
A Continental arról tájékoztatta a Portfoliót, hogy még idén megkezdik a nagyfeszültségű áramérzékelő modul (CSM) gyártását.
A kompakt moduláris szenzor a hőmérséklet mérésén kívül az áramerősséget is méri. Mindkét érték roppant fontos információ az akkumulátorkezelés szempontjából. Az akkumulátor védelme érdekében egy másik fontos, innovatív elemet is piacra dobott az autóipari beszállító: az akkumulátorütés-érzékelő (Battery Impact Detection – BID) megoldás könnyű alternatívája a nehéz, padló alatti páncélzatnak a sérülések elleni védelemre.
A járművek villamosítása új felhasználási lehetőségeket hoz, így több lehetőséget nyit meg szenzorokkal kapcsolatos tevékenységeink előtt, mivel egy elektromos autónak ugyanazokra az érzékelőkre van szüksége, mint egy hagyományosnak – és ezután még ennél is többre
– olvashatók a szerdai közleményben Laurent Fabre, a Continental passzív biztonsági és szenzorikai vezetőjének szavai.
Az akkumulátor védelme és teljesítményének megtartása például két olyan további feladat, amely a villamosított járművek esetében merül fel. Az áramérzékelő modul és az akkumulátorütés-érzékelő mindkét célra megoldással szolgálnak
– egészítette ki a szakember.
Az elektromos autók legdrágább része az akkumulátor: a CSM-et nem csupán arra fejlesztették ki, hogy megvédje az akkumulátort a túláramtól, hanem hogy segítse megőrizni az akkumulátor paramétereit az öregítő hatások korlátozásával.