Az ausztrál fogyasztóvédelmi hatóság csütörtöki közleményéből kiderült, hogy 9,7 millió dollár (3,6 milliárd forint) büntetés megfizetésére kötelezte a Samsung Electronics helyi kirendeltségét kilenc félrevezető reklám miatt, amelyekben téves információkat közöltek az okostelefonjaik vízállóságáról.
A Samsung Australia elismerte, hogy félrevezette vásárlóit bizonyos Galaxy telefonok esetében, de ez az említett problémák már nem állnak fenn a jelenlegi készülékeknél – írja a Reuters.
A szabályozó hatóság tájékoztatása szerint 2016 márciusa és 2018 októbere között a cég olyan üzletekben és közösségi médiában közzétett hirdetéseket jelentetett meg, amelyek
azt állították, hogy a telefonokat medencében vagy tengervízben is lehet használni.
Ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottsághoz (ACCC) több száz felhasználói panasz érkezett, amelyek szerint a készülékek nem működtek megfelelően, vagy végleg megadták magukat, miután víz alatt használták őket.
Az ACCC megerősítette a Samsung állítását, miszerint a 2018 után piacra dobott eszközök már megfelelnek a vállalat által ígért vízállósági tulajdonságoknak.