A Pepsi bevétele rendkívüli mértékben megnőtt, miután kisebb adagokban adja el a csipszet és az üdítőitalait. A vállalat vezetője szerint a kisebb kiszerelésekkel az volt a cél, hogy egészségesebb táplálkozásra sarkallják a fogyasztókat.
A Pepsi hatalmas hasznot hajt a kis adagokban csomagolt rágcsálnivalók, valamint a kisebb kiszerelésű, teljes cukortartalmú termékek eladásával.
Ramon Laguarta vezérigazgató kedden egy eredménybeszámolóban ismertette, hogy miért volt szükség az adagok szabályozására.
A Pepsi az egészségtudatos fogyasztók megszólítása érdekében csökkentette a cukrot és a transzzsírokat az egész portfóliójában. A kis kiszerelések iránti keresletet az egészséges táplálkozás trendjének részeként értékeli.
Az alacsony zsírtartalmú és kalóriaszegény rágcsálnivalók és italok természetesen szintén népszerűek – a nulla cukortartalmú italok eladása háromszor olyan gyorsan nő, mint a teljes cukortartalmú italoké.
Ha valami édesre, sósra vagy zsírosra vágyunk, mértékkel teszik lehetővé a fogyasztását – írja a CNN. Itt jönnek a képbe a kisebb méretek. Az adagok szabályozásán túl a különböző csomagolási méretek kínálata stratégiai eszköz az olyan vállalatok számára, mint a Pepsi, hogy számos snack- és italmárkája révén a vásárlók széles rétegét szólítsák meg.
Van még egy bónusz a vállalat számára: ha a vásárlók kisebb méretet vásárolnak, általában többet költenek, mint a csipsz vagy ital nagyobb változatára.
Ahogy az emberek visszatérnek a járvány előtti rutinjukhoz, egyesek az útközben fogyasztható rágcsákat és üdítőket részesítik előnyben, függetlenül a viszonylag magasabb költségektől.
Ramon Laguarta megjegyezte, hogy a kisebb termékek iránti keresletet az is okozhatja, hogy általánosságban több a nassolás, és hozzátette, hogy az emberek „az egész napos nassolás felé mozdulnak el a háromszori étkezés helyett”.