A helyi szakszervezet közel 2500 tagja elutasította a repülőgépek gyártásával foglalkozó amerikai multinacionális vállalat béremelési javaslatát, és a dolgozók várhatóan nem veszik fel a munkát jövő héttől.
A Gépészek és Repülőgépipari Dolgozók Nemzetközi Szövetségének (IAM) helyi szervezete szerint számos, bérfejlesztéssel kapcsolatos problémával kellett szembesülniük. Az IAM közölte, hogy a Boeing korábban elvette dolgozóitól a nyugdíjat, nem kompenzálja kielégítően a járulékalapú, személyes nyugdíjszámlaprogramot, valamint „elégtelen” általános béremelést ajánlott.
Nem fogadhatunk el olyan szerződést, amely nem tisztességes és méltányos, mivel ez a vállalat továbbra is dollármilliárdokat keres minden évben a keményen dolgozó munkatársaink hátán
– közölte a szakszervezet.
A sztrájk augusztus 1-jén indul, és a Missouri állambeli St. Louisban és St. Charlesban, valamint az Illinois állambeli Mascoutah-ban dolgozókat érinti, akik katonai repülőgépeket, többek között az F–15-ös, F–18-as, T–7A kiképzőgépet és az MQ–25 pilóta nélküli légi utántöltő repülőgépet gyártják.
A munkabeszüntetés a Bloomberg szerint csak a problémák kezdete, a következő tárgyalásokon ugyanis az IAM seattle-i képviselőivel kell majd megegyezniük, ami korántsem lesz egyszerű. A kereskedelmi repülőgépeket gyártó üzemben jelenleg mintegy 30 ezer IAM-tag dolgozik.
A Boeing csalódottan vette tudomásul a szakszervezetek mostani döntését, amellyel a cég vezetése szerint erős és versenyképes ajánlatra mondtak nemet. A Reuters információi szerint a vállalat háromezer dolláros bónuszt ajánlott fel arra az esetre, ha a tagok vasárnapig elfogadják az új, hároméves kollektív szerződést. A Boeing a fizetésük 10 százalékáig egészítette volna ki a dolgozók nyugdíjszámla-befizetéseit a 2023-as és a 2024-es évre vonatkozó 2 százalékos automatikus hozzájárulással együtt.
A jelenlegi szerződés július 25-én lejárt.
Aktiváljuk a vészhelyzeti tervünket, hogy sztrájk esetén biztosítsuk a működés folyamatosságát
– tájékoztatott a Boeing szóvivője a Reuters megkeresésére.
A Boeing még májusban közölte, hogy Chicagóból a virginiai Arlingtonba helyezi át a székhelyét, hogy közelebb legyen a Pentagonhoz és az amerikai kormányzati döntéshozókhoz – írja a Reuters. A cég részvényei az idei évben 21 százalékot estek a pénteki zárásig, a vállalat 2020-ban és 2021-ben is kiigazított veszteségekről számolt be.